Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbare åtkomst till iDisk

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-03-25 11:04

Testa Goliath för att snabbt komma åt din iDisk! (klicka cancel i vid första dialogrutan och välj "Open iDisk connection..." i File-menyn...)

Verkar fungera bra mycket snabbare än det vanliga sättet.
(Jag sparade en genväg där jag ändrade till iconen från iDisk.)

Tips från macosxhints.com

Testade GoLives inbyggda WebDav browser och den är betydligt snabbare än att gå till iDisk på klassiskt sätt... ska gärna testa programmet du föreslog.

Har nu testat Goliath och tyvärr så visas inget alls av mina iDiskmappar (Inte där mappen Sites finns, eller dom för att hämta något från de andra mapparna). Ska testa igen framåt kvällen innan jag sågar Goliath för gott.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-03-25 12:12
Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Har nu testat Goliath och tyvärr så visas inget alls av mina iDiskmappar (Inte där mappen Sites finns, eller dom för att hämta något från de andra mapparna)...

Konstigt.
Funkar klockrent för mig.
Har aldrig provat via Golive (har inte programmet), så jag kan inte jämföra.
Kanske har Golive ställt till det för dig (på iDisk-servern alltså)?

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020324114517559#comments finns andras erfarenheter.

Nyss hemkommen så testade jag igen och nu gick det svinbra. Antingen var det ett tillfälligt fel hos Apple i morrse eller annars så slarvade jag med stora & små tecken. Så håller nu med om att detta var precis vad jag och andra behövde. Förstår däremot inte varför apples eget sätt att koppla upp sig mot iDisk ska behöva vara så erbarmligt segt. Testade mot Telia och dom förefaller inte stödja WebDav. Programmet är GULD!!!

- Olle

Eftersom även jag ingår i den allt större kretsen av missnöjda iDisk-användare, tänkte jag att om Olle från Kålltorp testat Goliath och är nöjd, så kanske även jag från västra Göteborg skulle prova detta alternativ.

Ett verkligt toppenprogram, borta är all den extrema slöhet som präglat min iDiskhantering tidigare. Den låga farten har faktiskt stört mig så till den milda grad att jag många gånger helt stått över att uppdatera mina siter.

Goliath gillar iDisk, Goliath är lösningen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-26 00:16

Jag testade det idag efter ett tips på Macworld US forum. Mycket bra! Bygger på öppen källkod. Fungerar perfekt och blixtsnabbt. Konstigt att det inte finns inbyggt i Mac OS 9 och X.

Citat:

Skapades ursprungligen av: spacemanspiff:
Konstigt.
Funkar klockrent för mig.
Har aldrig provat via Golive (har inte programmet), så jag kan inte jämföra.
Kanske har Golive ställt till det för dig (på iDisk-servern alltså)?

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020324114517559#comments finns andras erfarenheter.

Använder GoLive. Förstår dock inte varför GoLive skulle göra så du inte kan använda en annan standard WebDav klient? BTW, WebDav rockar rätt så tjockt. Flagga arbetsfiler.. oj, vilken dröm det är!

[ 26 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-03-26 00:37
Citat:

Skapades ursprungligen av: Christopher:
Använder GoLive. Förstår dock inte varför GoLive skulle göra så du inte kan använda en annan standard WebDav klient? BTW, WebDav rockar rätt så tjockt. Flagga arbetsfiler.. oj, vilken dröm det är!

[ 26 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

Jag hävdade inte att Golive ställ till det ;), utan chansade på detta eftersom Olle haft problem med Goliath, men lyckades med Golive.
Det ordnade sig ju sedan för Olle - vilket ju var bra.

Jo WebDAV är toppen!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-03-26 00:45

Verkar som om det tar en del kraft, dock...

Någon annan med liknande erfarenheter?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-26 12:02
Citat:

Skapades ursprungligen av: mondo65:
Konstigt att det inte finns inbyggt i Mac OS 9 och X.

Jag tror att det ska gå att ansluta till WebDAV-servrar genom Anslut till server i X. Skriv in adressen till servern såhär: http://servernamn/katalog/

Har ingen server att testa med, så jag kan inte bekräfta det. Med iDisk funkar det inte för mig (jag får en inloggningsruta, men inget mer händer), fast det är kanske för att Apple tycker att man ska köra iDisk via afp istället.

1
Bevaka tråden