Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto med flera användare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hemma har vi nyss skaffat digitalkamera och börjat leka med iPhoto.
Finns det något sätt att använda en gemensam bildfolder för alla användare på datorn?

OsX 10.2

Flytta mappen iPhoto Library som ligger i mappen Bilder i din hemkatalog till tex Delat i Användarmappen. Gör sedan ett alias på den (iPhoto Library) och lägg alias-filen i Bildermappen för alla användare som ska dela på iPhotokatalogen.

/p

• Avstängd
  • International user
  • 2004-06-16 21:51
Ursprungligen av Pär Svensson:

Flytta mappen iPhoto Library som ligger i mappen Bilder i din hemkatalog till tex Delat i Användarmappen. Gör sedan ett alias på den (iPhoto Library) och lägg alias-filen i Bildermappen för alla användare som ska dela på iPhotokatalogen.

/p

Det är väl, onödigt att göra ett alias, flyttar man katalogen så frågar programmet vart man lagt den, jag kör 10.3.4 och har inga problem att dela bibliotek mellan två användare.

Enkelt! Jag skall testa direkt jag kommer hem. Tack.

Är det någon som vet om detta fungerar under 10.3?
Skulle behöva en liknande lösning här hemma.

Det funkar fortfarande.
Jag får dock ändra rättigheterna på "iPhoto Library" i "Shared"-mappen varje gång man t ex laddat hem en systemuppdatering

• Medlem
  • 2004-06-16 22:00

Det krävs för iTunes. (Har inte riktigt med saken att göra, men det kan förklara eventuella problem för den som försöker dela alla iApps.)

1
Bevaka tråden