Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny antenn till Airport Extreme?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 12:42

Har nu ringt runt till diverse Apple Service Centers för att få tag på en ny antennsladd till mitt Airport-kort som sitter i en iBook G4. Den nuvarande antennen är ganska skadad vilket ger mkt begränsad räckvidd.

Det finns sådana reservdelar men man blir tvungen att lämna in datorn för att få den ersatt, vilket kostar minst 1000-lappen.

Någon som har förslag på hur jag skall lösa detta och slippa lämna in datorn.

Tack!

/7Oskar

Sladden går ju hela vägen till antenner som väl i skärmen? (eller?)
Tror det kan vara ganska avancerat att göra. Jag har själv plockat isär många bärbara datorer, och det krävs viss erfarenhet, försiktighet och nogrannhet. Det trodde jag att jag hade.
Men sist jag gav mig på det fick jag bestående men på min Powerbook G3, vilket gjorde den obrukbar i stort sett...

Visserligen gav det upphov till den nya Powerbooken jag har idag. Så jag deppar inte för det.
Men har man inte en arbetsgivare som betalar en ny dator kan det alltså bli en dyrköpt erfarenhet.

Hur sliter man ut den kontakten? När man monterat kortet sitter det väl där? Det är ju inget man ska koppla i och ur stup i kvarten. Kontakten är, som du säkert vet, inte anpassad för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 00:19
Ursprungligen av ezzin:

Har nu ringt runt till diverse Apple Service Centers för att få tag på en ny antennsladd till mitt Airport-kort som sitter i en iBook G4. Den nuvarande antennen är ganska skadad vilket ger mkt begränsad räckvidd.

Det finns sådana reservdelar men man blir tvungen att lämna in datorn för att få den ersatt, vilket kostar minst 1000-lappen.

Någon som har förslag på hur jag skall lösa detta och slippa lämna in datorn.

Tack!

/7Oskar

Pröva att lägga in en köpes-annons ifall någon har en död iBook liggandes som kan användas som reservdelsskrot.

/Kalle

1
Bevaka tråden