Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight fungerar inte längre!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 20:19

Jag är ny på Mac och har precis installerat toast och popcorn från roxio. Nu fungerar inte spotlight längre. Jag få bara veta att min sökning inte gav något resultat. Kan någon hjälpa mig att rätta till detta och ev förklara varför.

// Gustav

• Oregistrerad
  • 2005-08-03 01:02

Jag råkade också ut för det där för ett tag sedan, vet inte vad det beror på, men jag läste någonstans hur man löser det.

Man går in i spotligtinställningspanelen i Systeminställningar och så lägger man in sin/sina hårdisk/hårdiskar på integritet och sen tar man bort dom igen, då omindexeras det igen och man får förhoppningsvis de sökresultat man vill ha.

Det funkade för mig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-07 08:19

Det fungerade utmärkt för mig också. Stort tack!

// Gustav

Funkar tyvärr inte för mig. Jag kan inte ens lägga till något i den listan. Försöker jag istället använda mdutil får jag meddelandet att det inte funkar, även om jag kör som root.

Hjälp!

Problemet löst. Efter en installation av uppdateringen till 10.4.2 löste sig alla problemen av sig självt. Gött.

• Medlem
  • 2005-08-20 10:13

Mitt spotligt fungerar inte. Jag kör 104.2 och har tagit bort och lagt till mina diskar.

Datorn har indexerat diskarna men inget kommer upp i spotligt. Att söka genom apple + F fungerar utmärkt.

lokedhs skriv i en anna tråd att man skulle "testa att köra mdutil -E för de volymer du vill ha indexerade. Detta bygger om alla spotlight-index. Du kan också köra mdutil -s på dem för att bekräfta att indexeringen faktiskt är påslagen."

Jag vet dock inte hur man gör detta eftersom jag inte är någon kung på unix.

Hjälp mej

1
Bevaka tråden