Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC: Kraschar under uppstart

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-03 07:28

Kan man fixa detta:

VLC funkar utan problem så länge man INTE går in i prefences och ändrar till t.ex. "Mac OSX interface". Men gör man det, så kraschar programmet under nästa uppstart - undantagslöst. Man får slänga bort alla VLC-filer och installera om.

Har försökt slänga prefs, fixa permssions, etc, men inget verkar hjälpa. Tips, någon?

Får samma sak själv. Kanske en bugg värd att rapportera?

Vilken version har du? Du e väl medveten om att det kommit en ny för bara 1 månad sedan (drygt). 0.82 tror jag är senaste.

Kör 0.82 och 10.4.2

Har du slängt även .plist-filen - gör det å testa igen

Jo det är gjort. Läs sista raden i första inlägget.

Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Jo det är gjort. Läs sista raden i första inlägget.

IOF bra men prefs och plist är inte alltid samma sak/fil - tror jag? Jag hade samma fel med 0.82, negraderade till 0.81 men felet kvarstod... hämtade ny 0.82 från deras FTP i Sverige, slängde allt inkl. plist och då fungerade alt bra för min del men den nya 0.82. Även jag hade varit inne och valt "Mac OSX interface".

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-03 16:06

Jo, jag har 0.82 och när jag slängde alla filer, så menade jag ALLA filer. När jag installerade igen funkade allt, tills jag petade i preferences. Då sket det sig som tidigare. Provade samma runda flera ggr - samma resultat. Nu funkar den, men jag har alltså inte rört någonting och törs fan inte göra det heller....

Mysko och lite synd att den ska vara så instabil. De e ju ett fantastiskt bra program....

Testat samma runda som Danne nu ett antal gånger fast den hänger sig fortfarande. Orkar inte prova mer nu då jag inte kräver ha det aktiverat, vad det nu är bra för, något fräckt? märkte dock att det räcker med att slänga vlcrc-filen för att det skall fungera igen (även om macosx interfacet blir avaktiverat). Helt klart instabilt, vilket är synd för det är ju som sagt ett mycket bra prog annars.

1
Bevaka tråden