Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina gamla PC-filer får jobbiga filnamn på Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått min första Mac och jag är helnöjd. Det är egentligen bara en sak som är lite jobbigt ...många av mina gamla PC-mappar/filer har fått sina namn trunkerade och fått en tilde (samt att detta filnamn visas i versaler). Jättejobbigt att behöva byta namn manuellt på allting! Hjälp! Vad göra?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 18:13

Spontant, zippa filerna på PC:n först. Hur för du över filerna?

Go lösning. Det funkar fint, men jag har lite för mycket data jag ska föra över ... ca 200GB. Känns lite omständigt. Det finns alltså inget program som fixar detta automatiskt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 19:51

Du kan ju fildela över filerna. Det ska inte vara några problem.

Ursprungligen av Mondo:

Du kan ju fildela över filerna. Det ska inte vara några problem.

Där sa du nåt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 21:14

Sätt på Windows-delning på Macen bara. Sen ansluter du från PC-sidan. Det är enklare än att göra tvärt om. Med 100 Mbit nätverk tar det lång tid, men fungerar. Obs! Om du har en brandvägg igång på PCn måste du öppna för Macens IP-nummer eller stänga av den.

Ursprungligen av Fredrik Averpil:

Jag har precis fått min första Mac och jag är helnöjd. Det är egentligen bara en sak som är lite jobbigt ...många av mina gamla PC-mappar/filer har fått sina namn trunkerade och fått en tilde (samt att detta filnamn visas i versaler). Jättejobbigt att behöva byta namn manuellt på allting! Hjälp! Vad göra?!

Du har fått en del bra svar. Om inget annat funkar kan du packa filerna till en zip först så spelar det ingen roll om filnamnen går sönder eftersom du ändå packar upp zipfilen sedan.

• Oregistrerad
  • 2005-08-20 16:27
Ursprungligen av lokedhs:

Du har fått en del bra svar. Om inget annat funkar kan du packa filerna till en zip först så spelar det ingen roll om filnamnen går sönder eftersom du ändå packar upp zipfilen sedan.

just ett av de svaren han redan fått

1
Bevaka tråden