Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musacceleration

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-03 19:23

Hej.
Det här är min första dag med min Mac Mini, och jag har redan råkat "ställa till det"

Det första jag uppmärksammade var musaccelerationen som inte var lika som i Windows, så efter en del letande på forumet så verkade det som om USB Overdrive, men det gjorde det hela ännu värre.
Så jag försökte avinstallera det, och tror jag lyckades med det också. Men varje gång jag startar datorn så är muspekaren alldeles för snabb, går jag in i systeminställningarna för musen och rör lite på reglaget för accelerationen så blir det normalt, ända tills nästa gång jag startar om.

Hjälp!

• Oregistrerad
  • 2005-08-03 19:27

Logitech-mus? Då är det troligtvis en bugg i Logitechs mjukvara. Finns något AppleScript man kan lägga till i Startobjekt (Systeminställningar - > Konton). Ska se om jag kan hitta det.

• Oregistrerad
  • 2005-08-03 19:32

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050629045425132&lsrc=osxh

Kan tillägga att jag har haft väldiga problem med min Cordless Click och accelrationen, såpass att jag har övergivit den för min gamla tvåknappars MS-mus, men den åker ut såfort jag får tag på en Mighty Mouse.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-03 19:40

Tack!
Japp, det är en Logitech-mus. Hur sparar man det där textdokumentet som ett program?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-03 20:14

Sådär, nu har jag äntligen fått bort eländet.
Det där Applescriptet funkade inte så bra, så jag försökte ta bort Logitech-drivrutinerna istället, efter ett antal omstarter för att kolla om det funkade så gick det tillslut

• Medlem
  • Ale
  • 2005-08-03 20:22

Är tvungen att starta pcn varje gång jag ska spela. Testat med både logitech (510) och m$ (3.0) men fanskapet vägrar glida som den gör på pcn. Och som trådskaparen påpekade gjorde inte USBOverdrive saken bättre direkt.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-08-03 22:55

Tycker det är dåligt att detta inte går att ställa in nåt vidare i os x. Har själv en Microsoft Wheel Mouse Optical, och i inställningsprogrammet som följer med går accelerationen att ställa in som i windows.

Har haft samma problem med min logitech mus. Och det var härligt att bli av med det problemet.

Ett annat irriterande problem jag har är, att ibland när jag flyttar musen över en hyperlänk så låser sig muspekaren i det läget. Och den lilla handen är kvar när jag flyttar muspekaren över tex docken.
Och det försvinner inte förän jag startat om datorn.

Nått man måste leva med när man köper en billig mus kanske, eller är det någon som har nån idé?

1
Bevaka tråden