Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

musik röran!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en massa musik (mp3), och en massa dubletter av en del av låtarna med, som ligger lite här och var i music mappen..

Och jag undrar om det finns något program som kan leta upp filer med t.ex. samma title i ID3-taggen, eller liknande? ..förmodligen inte.. men tänkte fråga..

/ Oliver

låter som om du gett iTunes lite för mycket befogenheter... öppna prefs och titta var iTunes gör av dina filer. om du låter appen sortera dina filer så kan du räkna med att de ligger överrallt. utan ordning...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-12-18 06:59

Låter man iTunes sortera så blir det bra ordning. Förutsatt att man har korrekta och fullständigt ifyllda id3-taggar.

Vill du ha ett program för att hjälpa dig med id3-taggarna så är det bästa Mp3Rage.

Kolla in det.

• Oregistrerad
  • 2002-12-18 09:45

Förrutsatt att alla låtar finns i iTunes på något sätt kan man låta iTunes samla ihop alla låtar till sitt bibliotek. Från början lät jag inte iTunes kopiera in MP3-filen till iTunes mappen, utan endast ha en hänvisning till filen, var den nu låg någonstans. Nu låter jag dock iTunes kopiera in varje fil i bilbioteket.

Kvar är dock de filer som inte kopierades in från början, men det finns ett menyval som samlar alla filer till iTunesmappen. Jag har bara inte vågat pröva det...

hehe okej.. tack =D
har finfin ordning nu.. Men dubletterna e fortfarande kvar.. =/ hur få rman enkelt bort dom?

Programmet som nämdes innnan "mp3 rage" har en funktion för att radera dubletter, den funkar ganska bra.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2003-01-05 21:32

iTunes känns aningen förvirrat i sin låthantering. Eller så är det bara jag...

Hur fungerar det egentligen? Om man lägger alla filer i iTunes music under Users, hamnar de automatiskt i biblioteket? Tar man bort filer i biblioteket, försvinner filerna från disken också? Vad innebär egentligen valen "Ordna mappen iTunes Music" och "Kopiera filer till mappen iTunes Music...". Jag vågar knappt testa... iTunes verkar lite väl smart ibland när den sorterar blandade skivor med en mapp för respektive artist...

Hur går man enklast till väga?

1
Bevaka tråden