Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ciscos VPN-klient även på Linksys?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter i tankar att utrusta en kund med en VPN-router och då de inte har alltför mycket trafik skulle jag vilja välja Linksys VPN-router framför en Cisco (för att hålla kostnader nere). Nu ägs ju Linksys av Cisco och eftersom Linksys inte verkar ha någon VPN-klient för OS X så funderar jag om det är någon som har erfarenhet av att använda ciscos VPN-klient på en Linksys?

Möjligheten finns ju så klart att använda andra klienter som VPN-tracker men de listar inte de senaste Linksys VPN-routrarna i sin lista över "testade och godkända" routrar. De kan ju funka i alla fall men jag vill helst inte lära mig den hårda vägen, heh.

Förslag, synpunkter?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2005-08-04 22:24

Har själv en Linksys-router men har faktiskt inte testat VPN-tunneln ännu. Jag har nästan förutsatt att det går att använda systemets inbyggda IPSec-klient, men har som sagt inte kollat.

Ska se om jag hinner testa under morgondagen. Funkar det inte med den inbyggda ska jag pröva med Cisco-klienten så får vi se.

1
Bevaka tråden