Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var sparas kontoinformation för Mail.app?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 14:26

Min hårddisk kraschade i veckan och jag lyckades rädda mina mail så jag har allt aktuellt sparat. Nu måste jag jobba på en lånad dator, och tänkte att det bara var att byta ut mappen library/mail till min egen, men icke så. Mail öppnar och alla mina brevlådor dyker upp utom mailen i inboxen och mina konton blandas med kontot på den som äger den lånade datorn. Någon som vet VAR den informationen ligger som jag ska byta ut????

Välj Importera brevlådor från arkiv-menyn.
Välj sedan att importera från "Annat" program.

Markera din gamla mail-mapp så skall även de breven du hade i inbox komma tillbaka och lägga sig i en egen mapp som heter "import".
Vill du sedan ha tillbaka alla breven till inboxen så dra breven från importmappen till inbox.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 14:48

Men då måste jag lägga in mig som ett nytt konto. Finns det ingenstans på hårddisken som min kontoinformation ligger lagrad så jag bara kan byta ut det hela temporärt och återställa det när jag inte ska låna datorn längre? Slippa skriva in allting utan bara byta ut en fil från min gamla hårddisk

"com.apple.mail.plist" filen som ligger i preferences i ditt användarbibliotek

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 14:50

TACK! Ska prova omedelbart!

• Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 15:02

Funkade hur bra som helst - precis det jag letade efter! Tack igen!

1
Bevaka tråden