Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Explorer kraschar för användare - men inte för admin!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft en hel del strul med OS X i samband med att jag överfört en användare från en dator till en annan (obs inte via APPLEs eget firewire trix. Då gick det helt åt h-vete).
Nu har jag upptäckt en grej som jag inte fattar .... (en till?)
MS Internet Explorer kraschar vid start för användaren, men går bra att köra i administratörsläge. Med bra menar jag förstås "så bra det nu kan bli med MSIE".
Vad kan det bero på?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-05 20:20

Behörighetsproblem?
Varför inte ladda ner en sprillans ny och installera?

• Medlem
  • Haparanda
  • 2005-08-05 22:00

Danne V ger bästa lösningen men om du vill krångla kan du gå in i Användare/användarnamn/Bibliotek/Preferenser och söka fram filen "com.microsoft.explorer.plist". Kasta den och starta om. Kan lösa en del problem...

I vissa fall kan du ta Dannes lösning först och sedan ovanstående. Brukar renovera det mesta. Framförallt om du installerar programmet som en användare medan en annan har problem.

Tack för tipsen. Ja behörighetsproblem är det nog av någon sort ...
Tycker för övrigt att det skulle vara bra med ett program som kunde köras i administratörsläge och där behörigheten i mapparna kunde hanteras SMIDIGT. Ja, jag vet att inforutan finns. MEN alternativen där är inte alltid hanterbara, tycker jag. Detta har i alla fall betydelse för mig, som har flera maskiner, flera olika system 8.6, 9.2.2, OS X Server "original", OS X 10.2, OS 10.3 och OS X 10.3 Server. Jag känner det som om jag återvänt till CPM och VMS-tiden. Det har blivit lite Hotel California över filhanteringen [You can check out any time You like but never leave].

Skall först pröva att slänga filen, det verkar vara snabbbast. Har laddat ner en ny MSIE, så det får bli alt2.

1
Bevaka tråden