Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrifter från 10.2.1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra veckan hade jag problem med utskrifter på en HP Laserjet 4MV. ALLA program dök när man klicka sta på "Skriv ut".
Hittade en ny PPD via en länk hos Apple KB (!), som funkade. Tackom och lovom, tyckte jag då.
Efter uppgraderingen till 10.2.1 kommer det bara tomma papper ur skrivaren. Toppen, kalas och kanon!
Hur länge ska man vänta innan det finns någon ny "workaround" till detta problem månne?
Man har ju hostat upp en hel del deg på alla uppgraderingar allaredan, det är väl lika bra att fläska sta och köpa en ny A3-skrivare för en sisådär 25 papp, eller hur?

• Medlem
  • 2002-09-20 08:11

Fattar inte riktigt din fråga?
Har du laddat hem drivrutiner för en skrivare när du redan har uppgraderat till Jaguar?

Du behöver ju inga drivrutiner i jaguar (skrivare).
Allt fungerar ialla för mig.
OBS!
När man klickar att skriva ut i gråskala kommer det ut i färg ändå!!!

Hur kan du skriva ut i färg på en svartvit skrivare?

Nurell skriver ju om en HP LaserJet 4MV (A3/A4 skrivare)

Apple skriver dessutom att med 10.2.1 så skall supporten för just denna skrivare vara inkluderad.

nurell > du kanske ska kolla vad som hände med den ppd du tankade hem innan installation av 10.2.1. Kolla vilken PPD som används alltså..

• Medlem
  • 2002-09-20 09:47

De jag menar är att jag markerar Gråskala i utskriftsmenyn med min skrivare (Xerox färglaser) men det kommer ut i CMYK!

Helt riktigt, när jag bytte till den nya PPDn som ingår i systemet så funkar det.
Det är inte sant att alla skrivare funkar utan PPD. Har man en skrivare med ex flera pappersmagasin eller hårddisk så måste man in och ställa in det, precis som förut. Annars försvinner möjligheten att välja pappersmgasin,

Till /D.
Om du ställer in allt med rätt PPD så kanske du kan skriva ut igråskala i stället för i färg om du vill.
Kolla det så ska du få se att det funkar.

• Medlem
  • 2002-09-20 10:24

Jo jag vet!. Har gjort iordning PPD:n och försökt skriva ut i gråskala men ibland har jag lyckats och ibland inte!

1
Bevaka tråden