Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook 15' stulen i Växjö!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis till mig blev av med en Powerbook 15", 1,25 GHz vid ett lägenhetsinbrott i Växjö idag. Ni får gärna hålla ögonen öppna. Jag ska se om hon har sina MAC-adresser nedtecknade; i så fall kanske vi kan få se ett nytt fall som detta.

mvh // Björn

Hur får man fram macadressen?

Ursprungligen av sventa46:

Hur får man fram macadressen?

äpplemeny->om den här datorn->mer info->nätverk och så ser man ethernetadress.(MacOS 10.3)

Finns originalkartongen kvar så står det på den. Förutsätter dock att moderkortet inte bytts ut vid någon reparation.

Det är förjävligt när något blir snott. Vi hade inbrott förra helgen på reklambyrån. Som tur var så hann de inte stjäla med sig något innan de blev för skraja för larmet.

Fick lite hicka när jag kollad backuppen... "Recent report, 14 of 15 sets failed". Skällde lite på han som är back-up-ansvarig.

Hursomhelst.

De som gjorde inbrottet gjorde först inbrott i våningen intill oss och slog sedan hål i väggen mellan våningarna och någon smal rackare måste ha fått krypa igenom. Hålet var precis tillräckligt stort för en powermac-g5. Genom att gå in igenom väggen så lyckades de komma förbi stålgaller och undgå rörelsedetektorerna i någon minut eller så. Very clever.

Så alla som läser. Gå igenom era larmanordningar och tänk igenom hur tjuven skulle kunna göra en gång till.

Ursprungligen av Björnbusen:

[...] i så fall kanske vi kan få se ett nytt fall som detta.

Det där blev väl en ganska underlig historia sen. Blev han ens polisanmäld?

Thevil, låter väldigt underligt tycker jag, bra att inget blev stuket iaf.
Men jag menar, bryta sig in nånstans och sno nåt: Lägg Av!!

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-11 01:47

Jag blir förbannad varje gång jag hör/läser om sånt här. *grrrr*
Och om folk gav f*n i att köpa stöldgods, så skulle inbrotten minska.

Det borde finnas någon sajt som man skulle kunna söka bland stulna grejjer så man inte av misstag köpte sånt.

1
Bevaka tråden