Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!! Outlook adresser till adressboken

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det någon som vet hur man importerar adresser från outlook till adressboken. Har försökt med allt möjligt....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-30 21:01

Skulle underlätta med mer information...

ursäkta,
jag menar.... jag har en massa mailadresser i outlook som jag vill använda i macosX mailprogram.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-30 23:30

Ok, menade inte att låta otrevlig. Det blir bara så mycket svårare och hjälpa med så lite info.

Jag tänkte lite mer på vad för Outlook du menar?

Outlook Express för Mac eller Outlook med Exchangestöd för Mac. Eller har du sakerna i Outlook för PC?

Edit: tillägg

[ 30. januari 2003, 23:31: Meddelandet ändrat av: acke ]

Outlook express är det för mac

Jag vet inte heller, men jag klarade mig genom att importera alla mail till programmet mail. Där markerade jag alla mail och valde "lägg till avsändare i adressboken". Visst, du missar de adresser du inte inte fått eller skickat till, men i mitt fall var det inte många.

Kanon det måste jag testa.
Man tackar

Häromkvällen valde jag "exportera kontakter" i Outlook, vilket gav mig en fet textfil med alla emailadresser, namn och tel. nummer mm.

Grejen är att jag formatterade HD´n innan jag installerade X, annars kunde jag enkelt valt "importera kontakter från..." (och valt Outlook Express)... argh

Om man rensar "exporterade kontakter" litet så får man i alla fall en smidig text som man kan föra över efter hand till adressboken.

1
Bevaka tråden