Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMacen inuti

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kille som heter Kevin har sammanställt en mer än 100 sidor lång PDF-fil med bilder och text av hur nya iMacen ser ut innuti - han har plockat allt från apples diskusionsforum - klart värt att ladda hem - ca: 4,3MB - här finns bilder som jag aldrig tidigare sett... en sorts förhandsmanual kanske man kan kalla dokumentet.
http://homepage.mac.com/registereduser/.cv/registereduser/Public/imac_flatpanel.pdf-binhex.hqx

Olle

Kul, laddar hem denna PDF på studs, återkommer när jag hittar något uppseendeväckande!

Ett förtydligande - service manualen är en preliminär ( DRAFT ) manual som kommer från Apple - man skriver att en uppdaterad medföljer när leveranserna kommer igång - ca: 106 sidor... när man ser alla bilderna så förstår man att det är ett mästerverk att få plats med allt och att det tog 2 år att genomföra.

Det fanns någon här som tidigare undrade över förpackningen - vad jag uppfattat så ligger den i en gjuten form som är en sorts servicevagga när man ska mixtra med den - se bilden som jag plockade ur PDF´en:

[ 13-01-2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Imponerande! Jo´rå en bit ned i denna volym såg jag det jag inte ville se, en fläkt. Annars måste jag säga att alltsammans var mycket detaljerat och pedagogiskt upplagt. nu är det bara att ta fram mejseln.

Förhoppningsvis så är det lika tyst som i Cuben - här är fläkten för er som undrar över den:

Citat:

Förhoppningsvis så är det lika tyst som i Cuben

Men kuben har ju ingen fläkt?

• Oregistrerad
  • 2002-01-14 16:28
Citat:

Men kuben har ju ingen fläkt?

Några modeller hade fläkt på ATI-Radeon bildskärmskortet.

pdf´en verkar vara borttagen. Kan ingen lägga upp den. Jag han inte tanka hem den.

Xtra, den är på väg med mailen till dig - lite stor är den ca: 4,4MB så hoppas inte din isp storknar över storleken - rekomenderar att ta bort den om du har IMAP - Olle

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-16 08:34

Olle, om det inte är för mycket besvär så få du gärna skicka pdf´en till mig också.
Tack på förhand.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2002-01-16 11:54

Jag tar gärna emot pdf:en ifall det inte är ngr problem. Skicka det då till [email protected].

Lars

Jag skulle också gärna vilja ha PDF:en. Om det inte är för stort besvär! Går det inte att fixa en länk eller något, det verkar vara ett visst sug efter den!

/Jont Olof

[email protected]

Jag skulle också gärna vilja ha PDF:en. Om det inte är för stort besvär! Går det inte att fixa en länk eller något, det verkar vara ett visst sug efter den!

/Jont Olof

[email protected]

Jont Olof

försökte skicka, men det kom tillbaka - ville inte!
För stor fil?

Anders

[ 16-01-2002: Meddelandet ändrat av: Anders Ingelstam ]

Kommer inte hinna det närmsta tiden, sitter med jobbets PC - däremot så fick Xtra den av mig och han kanske hinner... med tanke på att filen är "DRAFT" så kanske man inte blir så populär hos Apple om man håller på och distrubuerar den

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2002-01-17 06:47

Jag får ta och tacka Anders Ingelstam för den skickade filen.

Lars

Kan ingen lägga upp den?

Det är nog fler som är intresserade av filen

Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Kan ingen lägga upp den?

Tala bara om hur jag gör så gör jag det omg.

A

La upp den på min iDisk

Hmm.. kan dock inte läsa den själv, den kanske blev skadad när IE packade upp binhex.

[ 17-01-2002: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

Det går inte att öppna filen

Som sagt... ingen som kan skicka mig en fungerande som jag kan lägga upp?

• Oregistrerad
  • 2002-01-17 22:15

Helt ovikommande, men...kolla på det blå materialet som imacen ligger på, det är inte frigolit, jag tror det är en cellplast som heter neoprene i USA. Nån som vet var man kan få tag i det i Sverige, eller vad motsvarande heter? (Skall ha det till vibrationsdämpning i en ljudstudio, mellan reglar etc.) Har kollat med byggvaruhus, dom har ingen aning.

Skulle chansa på att byggvaruhus skulle kunna ha detta material eller kanske hos båtbyggare, husvagnsbyggare - bara en flummig tanke...

Det blå som iMacen ligger på kallar Apple för "service stand", och är den ställning som serviceteknikerna kommer att nyttja när de skall serva iMacen.

Den kommer säkert att levereras i "vanlig" vit skumplast som dagens Macar levereras med.

Ken: Jag har köpt sånt där material på byggvaruhus

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-01-18 10:26

Ser ut som typisk markisolering som används vid husbyggen. ett fabrikat är "StyroFoam", vilket även går att bygga Windsurfingbrädor med.

En mer kompakt form av frigolit skulle man lite slarvigt kunna säga.

Nu kan ni hämta filen från min iDisk.

[ 18-01-2002: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

1
Bevaka tråden