Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage, skumt problem med forwards!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-08-12 09:28

Hej jag har ett problem med den enda MAC'en på jobbet.
OSX 10.3, Microsoft office 2004.

När kontot X mailar till konto A från Entourage skickas ibland en automatiskt en forward till konto B eller ibland en forward till konto A (alltså samma som mottagaren).
Det finns inga imap regler för konto A som säger att någon forward skall göras om det kommer mail från konto X.

Skickar jag ett testmail från en vettig klient (läs annat än entourage) från konto X sker inte detta, därav drar jag den slutsatsen att Entourage än en gång ställer till det i vår annars homogena Microsoft Windows miljö (bortsett från ett flertal klanderfria OpenBSD, FreeBSD och Linux maskiner såklart

Är det någon som känner igen problemet och kan hjälpa mig?

/* fumidus */

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-12 12:41

Mitt tipps är att helt enkelt skrota Entourage och använd Mail.app (det som följer med Macen) istället. Eller den "vettiga klienten" vad nu det är för program. Kör det som fungerar.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-08-12 12:53

Problemet är bara att marknadschefen är väldigt bestämd över vilka program osv hon skall använda.
Hon har provat mail.app men fann den för långsam plus att kalendern inte fanns i den (gemensam exchange kalender), hon provade thunderbird men kunde då inte använda adressboken i OSX osv osv!

Att tala vett med henne känns tämligen bortkastat.

/* fumidus */

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-12 13:04

Aj, aj, jobbigt. Jag kan inte mycket om Entourage men det låter som att någon har råkat ställa in att den ska skicka en säkerhetskopia till Konto B och A. Har du kollat i inställningarna om det kan finnas något där.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-12 13:15

Kolla här: http://www.entourage.mvps.org/
Och om ni kör Exchange Server, kolla här: http://www.entourage.mvps.org/exchange/

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-08-12 14:28

Jag vet inte om det framgick tidigare, men det handlar alltså om ett beteende mellan två konton. Alltså inte till samtliga konton på samma server!

/* fumidus */

1
Bevaka tråden