Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS X, stabilt eller labilt?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så nära att det redan satt där igår..

Vad gäller Holmer kan man inte annat än gratulera till det fyndiga CeMeNT upplägget. Gjutet

Angående diskussionen så tycker jag 10.0.4 var det stabilaste Mac OS jag någonsin kört. 10.1 är än bättre (säger jag efter en dag).

Windows tradegin däremot är jag både för och emot. Personligen får jag en mer proffesionell känsla av Win gränssnitt än Aqua. Faktiskt. (sluta slåss :rolleyes: )

Sen är ju Aqua snyggt o så men allt känns för stort o klumpigt. Iaf för min Ti skärm.

Windows har faktiskt en bra sak, fullskärmsläget för fönster o snabbheten o växla dessa med alt+tab. Jag har känt mig tvungen att köra in Space.app och den kan jag INTE vara utan.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Tage Tuting:
Windows XP innehåller ingenting alls från 95/98/Me utan är helt byggt på Windows 2000. Windows 2000 heter internt NT 5.0, Windows XP heter internt NT 5.1.

Så med Windows XP har Microsoft _helt_ lämnat DOS bakom sig även i sitt hemanvändar-OS.

OK. Jag hade fel. Men jag tycker ändå att Windows känns gammalt på något sätt.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Vad gäller Holmer kan man inte annat än gratulera till det fyndiga CeMeNT upplägget. Gjutet

Man tackar och bockar.

Citat:

Personligen får jag en mer proffesionell känsla av Win gränssnitt än Aqua. Faktiskt. (sluta slåss :rolleyes: )

Sen är ju Aqua snyggt o så men allt känns för stort o klumpigt. Iaf för min Ti skärm.

Windows har faktiskt en bra sak, fullskärmsläget för fönster o snabbheten o växla dessa med alt+tab. Jag har känt mig tvungen att köra in Space.app och den kan jag INTE vara utan.

Kan faktiskt hålla med om allt ovanstående. Fullskärmsläge skulle vara väldigt praktiskt (utan den dumma skuggan). I en del program funkar det dock att hålla ned Shift (eller Alt? Vet inte, var på oktoberfesten igår...) när man klickar på maximera fönster så blir det nästan fullskärmsläge.

Aqua är vackert men för stort. Mentydligen ska det vara bättre. MS lade ner mycket forskning i Luna-gränssnittet (det är sant, de har inte stulit allt) och kom fram till att något förstorade fönster skulle göra arbetet lättare/enklare.

Alt-Tab finns ju på Macen (Äpple/Kringla/Bulle-Tab, ja vad kallar ni Command-tangenten?) också men jag saknar det lilla fönstret med ikoner som kommer upp i Windows. Nu måste man alltid stirra på dockan för att hitta det aktiva programmet (jobbig när man har många ikoner).

Nu ska jag ta en huvudvärkstablett.

[ 25-09-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Haha.. oktober mannen slår till igen

Kaka heter knappen du söker..

Prost!

Bevaka tråden