Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyckelringshanteringen helt knasig!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag laddade ner msn, då ville datorn ändra nyckelringslösen eller någon sånt. Jag skrev in det jag hade, och efter det blev den konsting. Nu vill varje program ha lösenordet, och när jag startar nyckelringshanteraren (vad jag ska göra där har jag ingen aning om) så hänger den sig. Set oroar mig att säga, men nu liknar min mac en pc...

är det någon som kan hjälpa mig, göra så lösenordsnyckelgrejen blir som vanligt igen?

Du kanske har bytt lösenord för inloggningen på din dator. Då börjar nyckelringen fråga efter lösenord titt som tätt. Testa att starta nyckelringen, gå till menyn Nyckelhanterare och kör nyckelringsreparation.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-13 21:22
Ursprungligen av bruksarn:

Du kanske har bytt lösenord för inloggningen på din dator. Då börjar nyckelringen fråga efter lösenord titt som tätt. Testa att starta nyckelringen, gå till menyn Nyckelhanterare och kör nyckelringsreparation.

Du menar de som tänker ändra lösenord genom att boota OSX skivan och radera sin lösenord. Ja, det går att fixa så och sedan kommer det bli problem att råka ut för för nyckelringsfrågorna ! Jag menar att det är ett bugg hos OSX, när man vill radera sin inloggningslösenord, så följer det inte med alla raderingar i alla nivåer i OSX. Det blir konflikt ! Mail kommer inte att fungera till exempel ! det frågas efter lösenord första gången efter man har satt på datorn. Samma varje gång, det måste finnas ett lösning. Är det någon här forum som känner igen sig och har bra tips att fixa till sig ?

Ursprungligen av REP:

Du menar de som tänker ändra lösenord genom att boota OSX skivan och radera sin lösenord. Ja, det går att fixa så och sedan kommer det bli problem att råka ut för för nyckelringsfrågorna ! Jag menar att det är ett bugg hos OSX, när man vill radera sin inloggningslösenord, så följer det inte med alla raderingar i alla nivåer i OSX. Det blir konflikt ! Mail kommer inte att fungera till exempel ! det frågas efter lösenord första gången efter man har satt på datorn. Samma varje gång, det måste finnas ett lösning. Är det någon här forum som känner igen sig och har bra tips att fixa till sig ?

Lösenord kan man ju ändra med passwd-kommandot i terminalen, så har jag ändrat lösenord några gånger.

när jag väljer nyckelringreparation så hänger sig programet, fläkte kör på fullvarv och många andra saker hänger sig och jag blir tvungen att stänga av datorn med knappen..

men bara jag kunde komma in och fixa till min nyckelring så skulle ju allting antagligen bli bra, men programet hänger sig ju bara då!?

1
Bevaka tråden