Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm till PowerBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag går i tankar att köpa en skärm till min powerbook 667 dvi, börjar bli less att jobba på den inbyggda skärmen. Håller på med foto på relativt seriös nivå och en del grafisk formgivning. De skärmar jag kollat in i min prisklass är EIZO L768 och Apple Cinema display 20", obs! är inte intresserad av Dell´s motsvarighet, för mycket estet för den looken.

Har läst på lite om dessa skärmar, båda verkar ju helt okej, skulle gärna ta emot tips om vilken som lämpar sig bäst för min verksamhet samt alternativ på andra skärmar. Goda kalibreringsegenskaper är viktigt!

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-15 14:25

Tidigare inlägg här på forumet säger att Apples 23" har bättre färger än 20", den skulle jag nog satsa på istället.

Den är utanför min prisklass tyvärr, har även läst att den skulle ha mer problem än 20" tummaren.

  • Medlem
  • 2005-08-15 15:07

Tidigare i forumet har de funnits diskussioner om Dell's skärmar som sägs vara bättre än Apple skärmar och billigare. De bygger på samma teknologi och innehåller egentligen samma saker fast Dell skärmar har bättre skärpa och ljusstyrka. Något du kanske borde kolla på. När jag kollade så fanns det erbjudande och då kunde man köpa 2st 20" skärmar för 11000 exkl. moms

1
Bevaka tråden