Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Istället för FrontPage, vad används för Webeditor?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-08-15 18:47

Hej,

Har kommit så långt i mitt switchande så att det är dags att slå ihjäl FrontPage (för Windows) och ge sig på något i Mac-världen. Jag har redan tidigare blivit osams med GoLive, så den gillar jag inte.

Vad använder ni andra för att editera era hemsidor?

Tänk på att jag är en lat och bekväm man som tycker om färdiga mallar och teman. Ni som har använt FrontPage förstår vad jag menar.

Tacksam för många och utförliga svar.

• Oregistrerad
  • 2005-08-15 18:51

Macromedia Dreamweaver, eller en vanlig texteditor (som kör råtextformat) om du vill skriva själv.

GoLive är mycket kompetent och man slipper skriva råkod om man är lat.

SEE mini funkar, har varit med och betatesta både den och SEE Maxi. www.xhtmlsoftware.com

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-15 19:32
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

död länk

Jag kör Macromedia Dreamweaver, mest för att det är enkelt att editera filer direkt på servern via FTP samt att deras färgmärkning för PHP som standard är mycket bra.
Har även testat Adobe GoLive, men färgmärknigen på texten var inte alls lika bra som standard och jag orkade inte lägga ner tid på att ändra den.

Färgmärkningen är viktig för mig då jag mestadels jobbar med djupkodningen i PHP och inte speciellt mycket med HTML.

Mvh

• Medlem
  • 2005-08-15 19:31

freeway express.

NVU som du kan hitta HÄR är helt gratis och väldigt lätt att komma in i. Tror dock inte den har färdiga teman i sig, men det kan man ju fixa på annat sätt.

1
Bevaka tråden