Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes; Motsv. till "PC-ställföreträdare" på Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-16 12:21

Hej.

Min far har nyss gått över till Macintosh. Nu har han kommit på att han behöver ett program som han tidigare körde på PC; "PC-ställföreträdare" (ett mycket enkelt bokföringsprogram speciellt anpassat för ställföreträdare och gode män, man kan föra in olika personers in- och utgifter och programmet ställer samman en årsredovisning). Jag har hört talas om Virtual PC men vet inte hur man får tag i det. Fast det skulle ju kännas ännu bättre om man kunde få tag i ett motsvarande Mac-program. Jag vet inte ett skvatt om bokföringsprogram, men jag undrar om det inte måste finnas något passande till Mac? "PC-ställföreträdare" är ju på gränsen till ett Excel-kalkylblad. Är det någon som känner till ett bokföringsprogram, till Mac, som man (så enkelt som möjligt) kan anpassa till min fars behov? Alternativt hur man får tag i Virtual PC?

Tacksam för svar, Gabriel Trönnberg.

Sök och Du skall finna, både VPC och bokföringsprogram. Den strävsamme blir rikligt belönad.

Någon motsvarighet till PC-ställföreträdare finns inte för Mac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 12:41

1500 pix ca för Virtual PC, om ni finns i Stockholm är det bara att knata in till in LIfe eller Macoteket, eller beställa från aåpla store eller nåt annat...

Det finns mängder av bokföringsprogram för Mac, men vad du behöver vet inte jag - det jag använder är inte nåt för honom..

/Tangen

1
Bevaka tråden