Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder s, i och * i BitTorrent?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tecknen s, i och * förekommer i BitTorrents fönster för användardetaljer. Jag antar att "i" markerar vem som har delar av filen som är intressanta? Men vad står de övriga två för?

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Tecknen s, i och * förekommer i BitTorrents fönster för användardetaljer. Jag antar att "i" markerar vem som har delar av filen som är intressanta? Men vad står de övriga två för?

Är inte så säker att "i" står för det tror, men jag är inte säker.
Jag är däremot rätt så säker på att "s" står för seeders.
En seeder är en som har hela filen och alltså bara laddar upp.
Leecher är en som har delar av filen och alltså både laddar upp och ner.

Personligen använder jag Azureus istället.

Nja - vad "i" står för är jag ganska säker på. S skulle kanske kunna vara "snubbed":

Citat:

snubbing is a flag (computed, but that you can change manually), that indicates that a peer tells you he will send you data, but doesn't. When a peer is snubbed, you don't trust him anymore, until he gets un-snubbed. So you'll only queue him 1 request, and moreover you won't mark that block as being downloaded (so you'll request it from an un-snubbed peer too). A peer gets snubbed by taking more than 1 minute to send you a block (16k , so that's less than 300B/s), he gets un-snubbed if he sends you a block in less than 45 seconds.

Att s inte står för seeder framgår av bilden nedan. Det kanske är enklare att klura at vad respektive tecken står för om man ser den?

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Att s inte står för seeder framgår av bilden nedan. Det kanske är enklare att klura at vad respektive tecken står för om man ser den?

hehe... jo.
Trodde det rörde sig om rubriker.

Laddade ner programmet och läste "readme.txt" :

Citat:

New Peer Detail Window - explanation of columns
l/r - connection was initiated (L)ocally or (R)emotely - If you never see "r" in this column then you are probably behind a firewall/NAT.
IP - their IP address
their interest - an "i" will appear if they are interested in any pieces we have
ul rate - how fast we are uploading to them - grey means we are "choking" them and not currently sending them any data
our interest - an "i" will appear in this column if we are interested in any pieces they have
dl rate - how fast we are downloading from them - grey means they are "choking" or "snubbing" us and not sending us any data

som jag förstår det:
i = intresserad av någon "del" som du/den andra har...
s = "snubbing" = inte skickar det du/den andra ber att dom ska skicka till dig

vad "*" betyder är jag inte säker på, men om man tittar på bilden så kan man gissa att det betyder att det är nästan "s", alltså dom skickar väldigt lite till dig.

1
Bevaka tråden