Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker tips innan FC Express köp

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har tänkt köpa Final Cut Express eftersom det verkar vara ett klockrent program för ett vettigt pris, men jag har några frågor som någon kanske kan svara på.

1. Har läst att det går åt ganska mycket utrymme för hela paketet 15 GB! Är det någon som vet om det går att ha t.e.x soundtrack och livetype på en extern hårddisk med FW-anslutning eller måste man ha allt på den interna hårddisken?

2. Jag har en iMac G5 17'' med 1GB ram och 1.8 GHz, är det tillräckligt bra för att använda programmet fullt ut?

3. Slutligen, hur mycket bättre/kraftfullare är FC Express jämfört med iMovie?

Tack på förhand

/ Y19

final cut express tar inte mycket plats. jag trodde bara att soundtrack, livetype, compressor mm bara kom med om man köpte pro paketet. själva final cut tar väl inte mer än 250mb.

din dator kommer funka klockrent med express, smärtfritt.

fc är, tycker jag, miljoner ggr bättre än imovie. det är två helt skilda världar, det kommer du märka direkt. till det positiva. det är som att jämföra garageband med logic.

lycka till!

Ursprungligen av anders gbg:

final cut express tar inte mycket plats. jag trodde bara att soundtrack, livetype, compressor mm bara kom med om man köpte pro paketet. själva final cut tar väl inte mer än 250mb.

din dator kommer funka klockrent med express, smärtfritt.

fc är, tycker jag, miljoner ggr bättre än imovie. det är två helt skilda världar, det kommer du märka direkt. till det positiva. det är som att jämföra garageband med logic.

lycka till!

Tackar för dom orden, nu ligger min order hos Apple store!!!

Mvh Y19

1
Bevaka tråden