Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PHP funkar sämre i 10.2?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte fått gästböcker osv. att fungera i 10.2. Oftast så klagar dessa på att man missat att fylla i namn eller mailadress när man fyllt i allt och trycker på submit, en del gästböcker blinkar bara till när man trycker submit och ingen ny post läggs. Jag har följt allt till punkt och pricka på ett flertal gästböcker med samma resultat. Har prövat scripten på 2 olika maskiner (en med klient och en med server 10.2).
Har satt att WWW får skriva i den ev. textfilen eller databasfilen som hör till gästboken också.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Har Apple varit inne och ändrat lite för mycket så att de PHP-script som finns där ute inte trivs ihop med OS X?

Apples PHP paket är inte direkt fullmatad med funktioner..

Ladda hem och installera paketet från
http://www.entropy.ch/software/macosx/

Kommer med alla godsaker som inte Apple skeppar med.

Du behöver inte avinstallera PHP som redan finns.

Har redan laddat hem det. Funkar lika dåligt för det

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårten Johansson:
Jag har inte fått gästböcker osv. att fungera i 10.2. Oftast så klagar dessa på att man missat att fylla i namn eller mailadress när man fyllt i allt och trycker på submit... ... ... ...

Körde du PHP 4.2.2 innan också? Eller körde du 4.1.x?
Om du uppdaterat till 4.2.2 så kan du ta och leta upp din php.ini fil och lägga till en rad med
register_globals = on;
så kanske det funkar lite bättre.

/Mattias

Jag har kört 4.2.2 innan med men i och med att 10.2 installerades på servern så har den fungerat sämre. Bra tips! Ska testa det när jag kommer hem. Återkommer med resultatet!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Jonsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårten Johansson:
Jag har inte fått gästböcker osv. att fungera i 10.2. Oftast så klagar dessa på att man missat att fylla i namn eller mailadress när man fyllt i allt och trycker på submit... ... ... ...

Körde du PHP 4.2.2 innan också? Eller körde du 4.1.x?
Om du uppdaterat till 4.2.2 så kan du ta och leta upp din php.ini fil och lägga till en rad med
register_globals = on;
så kanske det funkar lite bättre.

/Mattias

Jag kan inte hitta nån php.ini fil på min server. Har sökt efter den utan resultat. Eller måste jag skapa en?

1
Bevaka tråden