Har precis fixat 0,5 adsl från spray och det verkar fungera trådlöst med AP express och allt är frid och fröjd..... tills jag vill koppla ner. När jag trycker på koppla ner knappen i internetanslutningen så går det ca 5 sek tills den börjar söka av och koppla upp igen automatiskt. Enda sättet att få den att inte koppla upp igen är att antingen inaktivera "anslut till internet med PPPoE" i nätverksanslutningen, eller helt enkelt stänga av modemet. Kan man lösa det på något annat lite fiffigare sätt, eller ska det vara så här?
Jag ansluter till spray via PPPoE. Är tacksam om någon förklara på ett enkelt sätt då jag inte har några som helst kunskaper om vare sig nätverk eller mac-datorer.
// Gustav
Upptäckte även ett min anslutning till stereon via AP:n är borta sedan jag kopplat upp mot nätet och sedan inställningarna ändrades. Det borde väl ändå gå att kombinera dessa funktioner med en pryl som kostat närmare tusenlappen....... eller? Kan jag göra inställingarna för nätverket och internetanslutningen på något smartare sätt som fungerar bättre än vad det gör nu?