Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röd prick i bilden med iSight.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-18 21:37

Hej. Jag har en röd prick i bilden på min isight. Det spelar ingen roll vilket videovisningsprogram jag använder, den finn där ändå. Jag var på inlife och testade kameran där men hittade ingen röd prick. Pricken är alltid på samma ställe. Vad kan detta vara?

Pricken under munnen.

samma prick fast i ögat.

Tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 22:14

Måste du vara NAKEN när du tar exempelbilderna?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-19 06:15

Hehe, reagerade på samma sak.
Snygg min på övre bilden föresten...:D Fundersam...hm...
Tyvär vet jag inte vad pricken är för nått faktiskt...måste ju va nått med kameran. Testat ta ut den, vila över natten och sätta i den? Tror inte det hjälper...men testa skadar ju inte...
Testat hos någon annan o sett om det är röd prick där?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-19 09:10
Ursprungligen av ez0r4y:

Hehe, reagerade på samma sak.
Snygg min på övre bilden föresten...:D Fundersam...hm...
Tyvär vet jag inte vad pricken är för nått faktiskt...måste ju va nått med kameran. Testat ta ut den, vila över natten och sätta i den? Tror inte det hjälper...men testa skadar ju inte...
Testat hos någon annan o sett om det är röd prick där?

Jag testade den hos inlife igår.. Ingen prick. Kan det vara knas med FW-portarna? Jag har testat alla men har prick ändå?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-19 09:08

Det är mycket man inte måste när man postar bilder. Slumpen avgjorde min klädsel. Slumpen avgjorde att pecolatorn syns i bakgrunden. Slumpen avgjorde lampen är tänd i köket. Men inget av sakerna har med mitt problem att göra så jag valde att tänka på klädsel, exponering eller annat som kan tänkas störa bilden. Jag ber om ursäkt om du blev förnärmad. Förresten, jag har inte tvättat håret heller.

Finns det nån annan som kan hjälpa mig med problemet? Tack på förhand.
mvh Daniel.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-19 09:49

kanske är något konstigt med drivrutinerna, testa att installera om dom.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-19 09:54

Det är en död pixel på sensorn.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-19 10:23

nikce: men den hade ju fungerat på inlife när han testade den där. Jag trodde också det först men sen skrev han att han testat den där. Så det kan det ju inte vara.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-19 11:32

Hej. Hur installerar man om drivrutinerna? Jag hade 2 stycken 3:e-partsprogram. Dom har jag kastat. + .plist-filerna. Jag har raderat iChats .plist. Kört Cocktail och startat om.. Vart finns drivrutiner? Kan man se om det finns konflikter mellan program? Konflikter mellan hårdvara?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-19 11:35

Just det. Upptäckte att röda pricken inte syns när det är ljust.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-19 11:59

subpixel på sensorn som är död, du testade den väl antagligen inte i mörker på inlife?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-19 15:12
Ursprungligen av bogg:

subpixel på sensorn som är död, du testade den väl antagligen inte i mörker på inlife?

Nej det gjorde vi inte. Fast vi ställde den upp och ner för att simulera mörker..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-21 03:38

...blev det prick då rå? Hur kan uppochner simulera mörker föresten? =/

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-21 10:57

Med linsen mort bordet. Nej det vart ingen röd prick då.

1
Bevaka tråden