Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa födelsedagspresenten från Apple?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken födelsedagspresent skulle ni rekommendera till någon som gillar Appleprylar?

(för att diskussionen ska bli roligare kan vi väl anta att budgeten inte spelar någon roll)

• Medlem
  • Borås
  • 2005-08-18 22:35

Haha, tack vare den lilla parentesen blir svaret enkelt. PowerMac G5 2x2,7GHz, max RAM och HD, dubbla 30" Cinema displays osv.

Jag gav min sambo en 4 GB iPod Mini (rosa) i present när hon fyllde år. Att döma av reaktionen var det den bästa present hon fått.

• Oregistrerad
  • 2005-08-18 22:59

Slitna jeans, svart polotröja och gympadojor.

Ursprungligen av Doktor G:

Slitna jeans, svart polotröja och gympadojor.

:eek:

Tänker du ge bort självaste Steve Jobs, din slyngel?

iPod är väl annars perfekt som present. Vilken modell beror väl på vem som ska få den.

Vad gäller datorernna, så är det väl eMac som känns minst "het" som present, men oavsett vilken modell som ges bort, så vore det ju lite otacksamt att inte bli glad.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-18 23:38

En maxad PB 15" med en cool väska...
Det skulle jag smälla av på om det låg på frukostbrickan

En Apple "Lisa" med originalkartong/manualer

Eller kanske ett komplett paket med powermac, powerbook, emac, imac, ibook, mini, givetvis med 30' cinema display till alla datorer, samt isight och max ram/hd och vid sidan om en ipod u2 (inget fan av dom men den ät den snyggaste, om man bortser från rosa minin..)

Senast redigerat 2005-08-19 00:20
Ursprungligen av ztaafen:

Eller kanske ett komplett paket med powermac, powerbook, emac, imac, ibook, mini, givetvis med 30' cinema display till alla datorer, samt isight och max ram/hd och vid sidan om en ipod u2 (inget fan av dom men den ät den snyggaste, om man bortser från rosa minin..)

Jag blir inte jätteglad av att få något bara därför att det är mycket och/eller dyrt. Det ska vara något jag vill ha, men inte tro att jag kommer att få. Samma sak med att ge. Det ska vara igenomtänkt.

Så bästa applepresenten, är nog en mac mini (med skärm och sånt) eller valfri iPod. Det mesta annat är för dyrt både att få och att ge till de flesta.

Ursprungligen av Kriss Abens:

Jag blir inte jätteglad av att få något bara därför att det är mycket och/eller dyrt. Det ska vara något jag vill ha, men inte tro att jag kommer att få. Samma sak med att ge. Det ska vara igenomtänkt.

Så bästa applepresenten, är nog en mac mini (med skärm och sånt) eller valfri iPod. Det mesta annat är för dyrt både att få och att ge till de flesta.

Nej, jag vill inte heller ha så himla mycket/dyra saker. Men nu var det ju så att det stog i det första inlägget att budgeten inte spelar någon roll. Dessutom så var mitt inlägg lite ironiskt. Har alltid tyckt att man klarar sig med en (högst två) datorer :rolleyes:

• Medlem
  • Borås
  • 2005-08-19 00:09

personligen så gillar jag att få saker i present som jag inte skulle köpa själv, känns mindre som ett utbyte av pengar då.
så en skärm eller något skulle nog passa bäst då.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-19 06:12

En iPod skulle jag bli jävligt glad av iaf.
En Mac mini till min windows och Office bögiga morsa har jag funderat på flera gånger, men får la bli den dagen då man har mycket pengar över...^.^

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-19 06:56

Jag skulle bli glad för AppleCare för min iBook. Det är för dyrt för att jag ska betala det själv men jag skulle gärna vilja ha det. iSight är också en rolig present.

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-19 08:07

en Newton Messagepad 2100 med näterkskort, fortfarande en trevlig produkt som drar nostalgi.

(ja, och lite snabbare processor till den också... men man kan ju alltid drömma

Om man ska ge något till någon som inte är ett Mac-freak och inte har insett varför alla snackar om iPod och MP3 så är nog just iPod en perfekt present.

Jag köpte en grön Mini till tjejen. Visserligen har hon använt min iPod Photo en del, men innan jag köpte min så kunde hon inte förstå varför man vill ha en sån. Nu när hon har en egen så tror jag inte heller att hon kan vara utan sin.

Min poäng är alltså att om man börjar använda iPod så blir man fast för den är faktiskt så bra.
Kan också berätta om en kollega som har haft div. Creative-spelare mm. men har inte gillat dem. Så fick han höra att batteritiden var ganska bra i iPod så han köpte en, nu helt plötsligt älskar han sin hårddisk-spelare... trots att den inte har hälften av de funktioner som andra har (video, FM osv.)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-19 10:13

En såndära Apple neonskylt som nån snybbe säljer på tradera för 500:- .

mvh
b0bben

PB 12"

En PB 12" med Superdrive, maxat RAM och maxad HD.

• Oregistrerad
  • 2005-08-19 10:42

inget annat än en TAM !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 11:05

Jag skulle nöja mig med en maxad Mac mini.

• Medlem
  • Gnesta
  • 2005-08-19 11:20

iPod mini och shuffle är ju perfekta pressenter.

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-19 11:26

Någon av dessa läckra tårtor självklart. Mums! Går att beställa från de flesta konditorier med lite kreativ personal.

1
Bevaka tråden