Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den bara går och går och går och....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nog en av världens mest nöjda Mac-användare. Min ett år gamla iBook går som en klocka med Schweiziskt urverk. Trots att jag inte modifierat den från originalkonfigurationen (iBook G4, 1,2 Ghz, 256 MB, 60 GB, Tiger). Batteritiden är fantastisk! Den är knäpptyst Blev chockad när jag hörde fläkten gå igång första gången... Började tro att man glömt att sätta in en sådan i min iBook. Jag hör många här som har småproblem med sina Mac:ar. Det är totalt främmande för mig. Visst har det hänt att OS X har strulat någon gång men det har bara berott på att den här användaren inte fattat riktigt vad som ska göras. Hade alla haft sån tur som jag så hade alla meddelanden på detta forum sett ut som detta. Men det är väl detta vi förväntar oss som handlar produkter från Apple.
Orsaken till att jag skriver detta är att jag vill veta om alla är lika nöjda som jag.

Jag tror väldigt många är nöjda med sina macar och inte har några problem. Det är klart att man "hör många här som har småproblem med sina Mac:ar", speciellt på ett forum, man pratar ju inte ofta om problem man inte har. Förutom du med det här inlägget då... Men visst finns det stora reella problem, som ex moppelåtande iMac G5:or av första generationen, det är klart.

(Tips, en minnesuppgradering av din iBook skulle göra underverk! Det gjorde det för min PB när jag gick från 256 mb till 640 mb)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 13:24
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

(...)

(Tips, en minnesuppgradering av din iBook skulle göra underverk! Det gjorde det för min PB när jag gick från 256 mb till 640 mb)

Jag håller med Dr Jerkyll. Jag uppade min iBook till 768 (256+512) och det gjorde STOR skillnad!

Min iMac bara går och går den med sedan februari i år. De problem som dykt upp har varit användarrelaterade det vill säga jag har själv klantat till det på grund av okunskap, gamla dåliga windowsvanor och mitt långsamma bredband som inte direkt flyger fram. (0,25 från jävlatelia, huva)

Visst har jag antydan till moppeljud och visst skulle lite extra minne vara trevligt men det är obetydligt i sammanhanget. Det är faktiskt en ren lisa att väcka datorn på morgonen och se hur allt bara snurrar igång. Och sen så snyggt det är.

Så, sammanfattningsvis, jag är lika nöjd som du.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-19 13:37

Kul, alltid kul med nöjda macägare. Håller med om minnesuppgraderingen. Du skulle verkligen få "en ny dator" av det!

Minnesuppgraderingen är på väg... Men det är med en bitterljuv känsla jag gör det. Den funkar så sjukt bra att man är imponerad bara på grund av det. Jag suger på karamellen till nästa löning...

1
Bevaka tråden