Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från vinyl till mp3 eller mp4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har digitaliserat vinylskivor med Spinning Doctor (Toast) och bränt ner dem på cd. Fungerar utmärkt. Men nu vill jag föra över en del av låtarna till min telefon P910i som klarar mp3 o mp4.
Jag har försökt med iTunes men den reagerar inte alls på de brända skivorna och vill inte importera .aiff filerna.
Finns det något annat konverteringsprogram eller gör jag bara fel??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-20 10:52

Kommer CDn upp på skrivbordet? Isf kanske du kan dra AIFF-filerna därifrån till iTunes och sedan konvertera från Avancerat-menyn.

Ja det verkar fungera. Ska flytta över dem till telefonen nu men det tar ju en himla tid med USB.

Tack för hjälpen

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Ja det verkar fungera. Ska flytta över dem till telefonen nu men det tar ju en himla tid med USB.

Tack för hjälpen

Funkar usb-överföring mellan p910 och osx nu? Har kört med bluetooth och det är ju ännu segare...

Nja, jag kör över dem till ett USB-minne, och med USB 2 går det riktigt fort. Sedan kopplar jag upp telefonen via USB på min PC och kör över det därifrån, bara USB 1 så det tar tid.
Man får ta det bästa av båda världar.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Nja, jag kör över dem till ett USB-minne, och med USB 2 går det riktigt fort. Sedan kopplar jag upp telefonen via USB på min PC och kör över det därifrån, bara USB 1 så det tar tid.
Man får ta det bästa av båda världar.

Fasiken...
Hmm, kanske går att föra över filer från macen via kortläsare och sedan stoppa in det i telefånen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-20 13:10
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Fasiken...
Hmm, kanske går att föra över filer från macen via kortläsare och sedan stoppa in det i telefånen.

Så gör jag med min s700i.

Ursprungligen av hicke:

Så gör jag med min s700i.

Ah, bra att det går! Fattar inte att jag inte tänkt på det innan, ska genast testa...

Telefonen har ett mycket speciellt filsystem så du måste nog formatera kortet i telefonen först. Jag har ingen kortläsare så jag kan inte prova.

1
Bevaka tråden