Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visningalternativ i OS X (Finder)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-21 18:45

När jag klickar på min "macintosh HD" ikon på skrivbordet öppnas och visas numera endast innehållet i mappform.
listan och menyn som innan låg till vänster i detta fönster (den med program, dockument etc.) nu har försvunnit.

Däremot är allt sig likt när jag klickar på "finder" i dockan..

Märkligt! vad har hänt och hur återställer jag detta? MVH / Erik

Klicka på den vita knappen längst upp till höger, testa även och hålla in äpple samtidigt.

Tänk så mycket småfunktioner det finns som man inte har en aning om.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-21 18:58
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Tänk så mycket småfunktioner det finns som man inte har en aning om.

Japp, den hade jag också missat totalt.

//J

Leker man runt lite och klickar o har sig hittar man sådana här småfunktioner lite överallt. Testa t.ex. att i kolumnläge i findern dubbelklicka på de där två strecken man använder för att ändra storlek på kolumnen. Prova sen att dra i den med alt nertryckt...

(edit, stavfel)

Senast redigerat 2005-08-22 23:26
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Leker man runt lite och klickar o har sig hittar man sådana här småfunktioner lite överallt. Testa t.ex. att i kolumnläge i findern dubbelklicka på de där två sträcken man använder för att ändra storlek på kolumnen. Prova sen att dra i den med alt nertryckt...

Harrejavvlar - nu kanske kolumnläget i Finder blir användbart!

..eller äppleklicka på finderns ikon...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-22 01:09

Tackar!

Ja det finns väldigt mycket små funktioner och alternativ som man aldrig knappt får reda på.. Nu fixade det sig iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-22 02:18

Är det någon som vet vart kan man hitta en lista över alla dessa snabbkommandon och gömda funktioner som finns i OSX?

1
Bevaka tråden