Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB 24/1 + Airport Express = BBB 8/1??!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!!

Jag har ett litet problem som uppstod när jag uppgraderade från BBB 8/1 till BBB 24/1. För att jag ska få upp hastigheten till max (får 17,3Mbps) kan jag inte använda mig av min Airport Express. APE:n bromsar ner hastigheten till de tidigare 8Mbps. BBB säger att trådlösa och även sladdburna routrar kan vara problem, men är det någon som vet varför?

Airport express ska ju klara 54Mbps, och jag har ett Airport extreme-kort. Jag vill helst slippa att ha sladden i min bärbara när jag surfar så jag kan sitta var jag vill i lägenheten...

Någon med samma problem och/eller vet om det finns någon lösning?

Jag har en PB 12' och endast den är kopplad till APE:n.

Tack på förhand,

//Danne...

Har du kryptering påslagen i form av WEP el WPA, samt har du full mottagning på burken?

Om man tar routrar i allmänhet så är det väldigt olika hur mycket data/trafik de orkar förflytta från "insida" till "utsida" och likaså åt andra hållet. Orsaker är bl.a. följande funktioner: brandvägg, antivirus, loggning, kryptering.

Det ligger helt klart något i pris/prestanda.

Som ett tillägg kan jag nämna att när det pratas trådlösa hastigheter så är det, i fallet airport express, 54Mbit radio. Det innebär inte 54Mbit data.

Jag kör med Wep-kryptering och datorn har full motagning.

Men jag kanske får väl nöja mig med 8/1 om jag vill köra trådlöst, tills det finns airport att köpa med 108Mbps...

1
Bevaka tråden