Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guldstjärna till Kullander i Malmö

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vill genom 99mac berömma Kullander i Malmö
som har Utfört en repration på min eMac,
trevligt bemötande och kunnig personal
( det var ingen rolig dator som dom fick)

Hans Häger

  • Oregistrerad
  • 2005-08-22 16:43

När jag skulle köpa min Mini gick jag först till en annan handlare i Malmö och blev så illa bemött att jag gick därifrån. På Kullander var dom hur trevliga som helst.

  • Medlem
  • 2005-08-25 10:41
Ursprungligen av Kristjan:

När jag skulle köpa min Mini gick jag först till en annan handlare i Malmö och blev så illa bemött att jag gick därifrån. På Kullander var dom hur trevliga som helst.

Jag tror jag vet vilken annan handlare du menar i Malmö och jag måste hålla fullständigt med om att de bemöter inte sina kunder på lika trevligt sätt som Kullander.

Jag har ingen egen erfarenhet av Kullander, men min bror har handlat där, och en polare också och bägge är helnöjda med servicen o bemötandet de fick.

Om inte annat så bevisar en tråd som denna att bra service o bemötande _alltid_ lönar sig!

Kullander är mys.

kullander är kalas.

köpte min i-mac 20" där. Dom missade iofs att ringa mig
när dom fått datorn. Nu vet jag inte hur nära inpå det att
dom fått den som jag ringde.. man är ju alltid så stressad
när det gäller sånt här

applecenter är extremt varierande. Nån gång har det suttit
en "mer" medelålders man där som var toktrevlig.
En annan gång satt där en arrogant liten brat.
osv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-28 12:10
Ursprungligen av mayweather:

applecenter är extremt varierande. Nån gång har det suttit
en "mer" medelålders man där som var toktrevlig.
En annan gång satt där en arrogant liten brat.
osv.

Macsupport heter dom
Och dom är ett Applecenter, och det är Kullanders också

Men av nån anledning har Macsupport smällt upp en stor skylt som förrvirrar alla.

  • Medlem
  • 2005-08-28 12:34

Förtydligar trådens titel (från "Kullander i Malmö") enligt följande:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=12

Mod

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-28 15:19

Det är trevligt när man berömmer de som gjort något bra istället för att bara gnälla och skälla på de som gjort något mindre bra.
Mera beröm!

Hmm dom som jobbar på kullander är dom medlemar här?. I så fall så skulle jag villja veta villka dom är här :P.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-30 19:52
Ursprungligen av crash_M:

Hmm dom som jobbar på kullander är dom medlemar här?. I så fall så skulle jag villja veta villka dom är här :P.

Räcker upp en hand

  • Oregistrerad
  • 2005-09-01 13:13
Ursprungligen av crash_M:

Hmm dom som jobbar på kullander är dom medlemar här?. I så fall så skulle jag villja veta villka dom är här :P.

Jag räcker också upp en hand.

har sett en av dom smyga omkring här på forumet iaf

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-30 19:56

Jag gick också först till macsupport, inget vidare där och de hade inga datorer hemma på lager (skulle ta ca 2 veckor att få en ibook), så vi åkte till kullader & kullader väldigt bra och trevliga och så blev det en ibook också

  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 00:49

Nåja. Trevlig bemötande får man alltid hos Kullanders. När man ska köpa. Däremot är dom inte lika snabba när man har problem med datorn (som ingår i garantin). Då får man ligga i för att se resultat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-31 09:39
Ursprungligen av putte72:

Nåja. Trevlig bemötande får man alltid hos Kullanders. När man ska köpa. Däremot är dom inte lika snabba när man har problem med datorn (som ingår i garantin). Då får man ligga i för att se resultat.

Vi försöker ge alla så bra service som möjligt. Problemet med garantiservicen är att Apple har stängt ner sitt servicecenter i Holland. Därför har vi nu över 90 st case inne i vår verkstad. Och Apples ersättning per reparerad dator gör det inte möjligt för oss att anställa fler repratörer.

Detta problem kommer dock vara löst inom 2 månader. Då kommer vi få ner servicetiden till en mer normal tid igen. Innan Apple la ner i Holland så låg vi på ca en vecka för att få en dator reparerad (ibland mindre!)

Som mest hade vi 133 case inne i verkstaden i Juli! (Casen är både datorer och iPods)

Angående att "ligga i för att få resultat" så kör vi med ett kösystem. Allt tas i tur och ordning

// Johan (Tekniker/Konsult på Kullander & Kullander)

Jag startade denna tråden för att tacka kullander i Malmö för bra utförd repration
Det är inte ofta som service verkstäderna får beröm, antagligen så glömer man det,
det är mycket lättare att klanka på dom.

Än en gång Tack

Hans

  • Oregistrerad
  • 2005-09-01 13:15
Ursprungligen av hanshager:

Jag startade denna tråden för att tacka kullander i Malmö för bra utförd repration
Det är inte ofta som service verkstäderna får beröm, antagligen så glömer man det,
det är mycket lättare att klanka på dom.

Än en gång Tack

Hans

Det värmer Hans! Tack ska du ha

Och jag/vi bockar och bugar till alla er andra.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 01:06

ok. förstår er problematik.
men har efter ett halvår fortfarande inte fått respons på min inlämnde dator. till slut orkade jag inte vänta och hämtade ut den. det hänvisas till någon på tekniksidan och jag ombes att ta kontakt med dem. ursäkta mej....?
jag som kund ska banne mej inte behöva ta kontakt med någon!
ni ska kontakta mej!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 02:07
Ursprungligen av putte72:

ok. förstår er problematik.
men har efter ett halvår fortfarande inte fått respons på min inlämnde dator. till slut orkade jag inte vänta och hämtade ut den. det hänvisas till någon på tekniksidan och jag ombes att ta kontakt med dem. ursäkta mej....?
jag som kund ska banne mej inte behöva ta kontakt med någon!
ni ska kontakta mej!

Vilket case gäller detta? Jag vill gärna undersöka saken.

shit.. ett halvår!?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 01:20

japp. och väntar fortfarande....

ah tusan.. jag får nog säga att ni får ett case till i veckan

Kullander är trevliga pojkar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 23:58

Nu har jag varit riktigt elak.
För jag gillar Kullander skarpt. Alltid skönt bemötande i butik.
Men...
Ibland får jag känslan av att det är vattentäta skott mellan säljare och teknikavd.
Samt att det skylls väldigt mycket på Apple när det handlar om leveranser av reservdelar. Skiter jag väl i. Ni är väl en del av Apple så gnäll så mycket ni vill internt men i ärlighetens namn struntar jag som kund i sånt.
Med detta lägger jag ner diskussionen (?). Och kommer fortsatt handla hos Kullander. För överlag är jag nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 00:55
Ursprungligen av putte72:

Nu har jag varit riktigt elak.
För jag gillar Kullander skarpt. Alltid skönt bemötande i butik.
Men...
Ibland får jag känslan av att det är vattentäta skott mellan säljare och teknikavd.
Samt att det skylls väldigt mycket på Apple när det handlar om leveranser av reservdelar. Skiter jag väl i. Ni är väl en del av Apple så gnäll så mycket ni vill internt men i ärlighetens namn struntar jag som kund i sånt.
Med detta lägger jag ner diskussionen (?). Och kommer fortsatt handla hos Kullander. För överlag är jag nöjd.

Vi på tekniksidan får jobba på att bli lika poppis som butiksidan

Förklaring av vår relation med Apple får bli en annan dag(natt).

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 01:32
Ursprungligen av mikotekniko:

Vi på tekniksidan får jobba på att bli lika poppis som butiksidan

Förklaring av vår relation med Apple får bli en annan dag(natt).

Ni där inne är ju mina palls mycket mer än de ute i butiken Ni gör ju saker gratis (garanti iofs) medans de i butiken vill ha pengar för saker

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 19:15
Ursprungligen av slarti:

Ni där inne är ju mina palls mycket mer än de ute i butiken Ni gör ju saker gratis (garanti iofs) medans de i butiken vill ha pengar för saker

Haha.. ja om de började sälja saker gratis i butiken skulle nog chefen bli småsur... Men om garanti är gratis vete tusan. Tänk vad billigt allt skulle vara om det inte fanns någon garanti!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 15:03
Ursprungligen av mikotekniko:

Haha.. ja om de började sälja saker gratis i butiken skulle nog chefen bli småsur... Men om garanti är gratis vete tusan. Tänk vad billigt allt skulle vara om det inte fanns någon garanti!

Men du vet ju hur det är att hitta en flaska sprit längst in i kylen. Den har du betalt för innan men glömt bort det. Då känns det som att den vore gratis. Jag vet att jag får betala för garantin också men det är pengar som jag redan lagt ut och antagligen tjänat in också med tanke på hur min maskin mått

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 23:19
Ursprungligen av slarti:

Men du vet ju hur det är att hitta en flaska sprit längst in i kylen. Den har du betalt för innan men glömt bort det. Då känns det som att den vore gratis. Jag vet att jag får betala för garantin också men det är pengar som jag redan lagt ut och antagligen tjänat in också med tanke på hur min maskin mått

Lite som skatteåterbäring

Bevaka tråden