Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flac i iTunes?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-06-15 23:30

Taggarna hängde med också.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-16 21:18

Jag använde en metod som innefattade SetOggS, men det gick alltid lite småsegt att spela upp flac då. Däremot kan man ju konvertera om till Apple Lossless, vilket går så snabbt som det ska. Det är ju också lossless så det är ju skitsamma.

Sen är ju frågan hur många av er som faktiskt har utrustning (och öron) bra nog för att höra skillnad mellan MP3 (320kbps) och flac.

  • Medlem
  • 2008-07-29 18:35
Ursprungligen av Davey:

Sen är ju frågan hur många av er som faktiskt har utrustning (och öron) bra nog för att höra skillnad mellan MP3 (320kbps) och flac.

HAHA! Skojar du?!
Du kan ju garanterat höra skillnad med de flesta högtalare på marknaden, undantaget alla dessa värdelösa datorhögtalarsystem. Sen om man är musikintresserad så har man troligtvis lagt ned lite tid och pengar på en bra ljudåtergivning, då är det väl självklart att man ska kunna lyssna på okomprimerat material?
Menar inte att trampa på några tår nu, jag förstår bara inte hur du kan påstå det du gör O:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 18:56
Ursprungligen av Deest:

Menar inte att trampa på några tår nu, jag förstår bara inte hur du kan påstå det du gör O:-)

Gör en ABX-test & bevisa det...

What is a blind ABX test ? - Hydrogenaudio Forums

  • Medlem
  • 2008-07-30 20:16

Hur ska jag kunna bevisa någonting subjektivt (dvsdet jag uppfattar med mina öron..)?

Ursprungligen av Deest:

Hur ska jag kunna bevisa någonting subjektivt (dvsdet jag uppfattar med mina öron..)?

Kort sagt:
Man gör helt enkelt ett test där man lyssnar på både mp3:or och okomprimerade låtar utan att veta vad som är vad, och sedan ser man på resultaten om man verkligen kan höra skillnad eller bara inbillar sig.

exakt, jag konverterar alltid FLAC till ALAC för att få det rätt itunes-taggat och "framtidssäkrat". Ljudkvaliteten blir identisk.

Bevaka tråden