Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-RAM - vad är det?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Har aldrig riktigt fattat vad dvdramar egentligen är jämfört med vanlig dvd och dvd brännare.
Finns enkel kortfattad förklaring?
Vet nån om det går att motera en (MATSHITA PD-2 LF-D110 dvdram som suttit i en gammal g4 400mhz) i en g4 1Ghz MDD. Vill behålla en massa musikfiler ett tag till.
PeterK

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-23 08:50

DVD-RAM har den fördelen att du kan skriva och läsa till dem som en vanlig hårddisk.
Nackdelen är att de inte kan läsas från en vanlig DVD-spelare.

Det borde gå bra att montera din DVD-RAM-enhet i din MDD. Men jag föreslår att du kopierar över musikfilerna till en vanlig DVD-R eller DVD+R istället. Då kan du spela dem i någon annan DVD-spelare också.

Tack för informationen. Får se hur jag gör
peterk

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2005-08-27 12:27
Ursprungligen av Macus:

DVD-RAM har den fördelen att du kan skriva och läsa till dem som en vanlig hårddisk.
Nackdelen är att de inte kan läsas från en vanlig DVD-spelare.

Det borde gå bra att montera din DVD-RAM-enhet i din MDD. Men jag föreslår att du kopierar över musikfilerna till en vanlig DVD-R eller DVD+R istället. Då kan du spela dem i någon annan DVD-spelare också.

Panasonic och JVC kan läsa DVD-RAM... En annan bra fördel med RAM-skivor är att man kan skriva om dom flera miljoner ggr innan de går sönder.. Inte lika begränsat som DVD-RW

1
Bevaka tråden