Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Desktop och PC?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-23 19:33

Hej!

Har funderat lite på att skaffa Remote Desktop och undrar om jag kommer att kunna styra min stationära PC via min Powerbook då?

Någon som i så fall ha erfarenheter av detta??

//Loka

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-08-23 19:58

Funkar hur bra som helst. Bara att slå på det i PC:n, dra igång klienten på macen och knappa in IP-numret...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-23 20:45

Öppna ev brandväggar på PCn... det är grymt användbart - kör fullskärm i inställningarna bara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-24 07:46

Verkar grymt!
Får kanske ta och slå ett öga på det då.

//Loka

Bara för att inte röra till det; menar du Microsoft Remote Desktop eller Apple Remote Desktop?

Ursprungligen av brokewind:

Bara för att inte röra till det; menar du Microsoft Remote Desktop eller Apple Remote Desktop?

Precis. För att styra en PC laddar du bara ner gratis RDC från Microsoft. Funkar precis som Fjärrskrivbord på PC.

För att styra en Mac behöver du Apple Remote Desktop och med det tror jag inte du kan styra en Windows-dator.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Precis. För att styra en PC laddar du bara ner gratis RDC från Microsoft. Funkar precis som Fjärrskrivbord på PC.

För att styra en Mac behöver du Apple Remote Desktop och med det tror jag inte du kan styra en Windows-dator.

Det funkar fint att fjärrstyra Windows-datorer med Apples Remote Desktop. Installera VNC (http://www.realvnc.com) på Windowsburkarna bara.

/Pär

Ursprungligen av Pär Svensson:

Det funkar fint att fjärrstyra Windows-datorer med Apples Remote Desktop. Installera VNC (http://www.realvnc.com) på Windowsburkarna bara.

/Pär

Okej det vissta jag inte, men är VNC lika bra som MS RDC?
Mina erfarenheter är att VNC är ganska slött, men det kanske är förbättrat nu. Kör ibland MS RDC över internet och har faktiskt testat med modem vilket funkar kanon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-24 19:47

Jag menade Apple Remote Desktop!

Låter ju som att det skall funka bra om man bara har rätt saker installerade på Windowsburken!

Ursprungligen av Loka:

Jag menade Apple Remote Desktop!

Låter ju som att det skall funka bra om man bara har rätt saker installerade på Windowsburken!

Men du köper inte Apple Remote Desktop bara för att styra Windows-PC:n? Isf. känns det som att det finns bättre och gratis lösningar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-24 20:27
Ursprungligen av brokewind:

Men du köper inte Apple Remote Desktop bara för att styra Windows-PC:n? Isf. känns det som att det finns bättre och gratis lösningar.

Mellan två PC är det gratis att styra.
Det är bara att slå på Fjärrstyrning i XP och bjuda in en annan PC, man kan till och med skicka mail och bjuda in en PC användare !
Detta är redan inbyggd i XP (ville helst inte nämna det, men hjälp behövs alltid)

Men jag hejar ändå på OSX som är mest kompletta operativ system som finns här på Jorden !

1
Bevaka tråden