Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler instrument och/eller loopar i Garageband 2?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 10:13

Hur gör man för att få fler instrument och loopar i Garageband 2? Jag har inte alls särskilt många, finns det att ladda ner eller måste man köpa jampack? Det konstiga är att på apples hemsida står det att det följer med 1000 loopar eller nåt sånt men jag har typ 20 st bara, ska det vara så? Och jag har ingen vettig synt vad jag förstår, men det kanske bara är att jag inte hittat allt? Någon som kan förklara?

Senast redigerat 2005-08-24 10:25
  • Oregistrerad
  • 2005-08-24 10:59

Hej!

För det första: Det medföljer fler än 20 loopar i Garageband 2. Hittar du bara 20 är det nåt knas. Se till att du inte har något begränsande sökkriterium valt i loopbläddraren, så att t.ex. enbart trumloopar visas. Klicka på knappen Återställ för att visa alla loopar.

För det andra: Du har ingen "vettig synt"? Jag förstår inte riktigt vad du menar, men Garageband 2 innehåller, till skillnad från 1:an, en möjlighet att använda tangentbordet som "synt": Gå till menyn Fönster -> Tangentbordsklaviatur.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2005-08-24 14:01

Hej, ok jag tror jag vet vad problemet är, jag har lagt in programmappen bara, inte installerat det som man ska. Och ljudfilerna ligger i en annan mapp (var inne på en affär och fick lite hjälp - köpte även ett midiklaviatur). Är det någon som vet var ljudfilerna ligger på datorn?

Med vettig synt menade jag bra vanligt syntljud.

Ursprungligen av jarviklas:

Hej, ok jag tror jag vet vad problemet är, jag har lagt in programmappen bara, inte installerat det som man ska. Och ljudfilerna ligger i en annan mapp (var inne på en affär och fick lite hjälp - köpte även ett midiklaviatur). Är det någon som vet var ljudfilerna ligger på datorn?

Med vettig synt menade jag bra vanligt syntljud.

Ska du ha syntljud att spela med så kolla inte bland looparna utan i programvaruinstrumenten där finns en del syntar som även går att editera en del.

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 15:40

Looparna heter ju .iaff och är bara att droppa i Loop-fönstret i GB, finns det några gratis instrument att ladda ner och lägga in? Vad har (mjukvaru)instrumenten för efternamn (.***)?

• Oregistrerad
  • 2005-08-24 15:16

Ljudfilerna ligger i Bibliotek> Application support> Garageband... Installera från din orginalskiva så slipper du att trixa...

/Fredrik

1
Bevaka tråden