Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget snack om saken...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2005-08-24 12:17

Jag skulle aldrig få för mig att försvara olaglig mjukvara eller kriminella handlingar.. men just nu känns det tacksamt att det finns.. ibland.

Har funderat på Mac men.. tja.. funderat har det blivit. Inget mer än så.. tyvärr.

Efter att ha sett en demo av OSX hacket på Intel dock är det inget tal om att nästa burk skulle bli något annat än en apple. Så är det bara, ett så estetiskt välputsat OS med kraften och stabiliteten av UNIX i botten.. kan det bli så mycket trevligare?

Nu är jag i första hand Linux hackare och en sådan som gillar att programmera och laborera och leka rent allmänt. Har funnit cocoa.se, vad finns det mer för lämpliga resurser för att blixtfort finna sig tillrätta i OSX, både som användare och utvecklare? Någon "måste ha bok" t.ex?

Tillika, då man konsultar lite vid sidan av, mest med Linuxinriktade lösningar sås genast fröet runt OSX? Vad finns det för möjlighet för OSX på corporate desktop? Vanligt är att klanka på Linux då kontorspersonal vill ha Ms office och inte nöjer sig med annat.. nja, Ms Office finns på OSX? Vad finns det mer, i form av bokföring och annat?

Sorry om det blir en faslig massa röriga frågor i ett och samma inlägg, skyller på att jag är exalterad. Måste kvickt handla en ny sunkig 10.000 kronors bil så jag får det ur vägen, sedan får man leta Mac.

• Oregistrerad
  • 2005-08-24 12:38

Kolla denna t ex
http://www.apple.com/se/smallbusiness/

fast jag såg att sidan kanske behöver uppdateras: reklam för Office 2001...

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-24 12:47
Ursprungligen av elwiz:

Efter att ha sett en demo av OSX hacket på Intel dock är det inget tal om att nästa burk skulle bli något annat än en apple. Så är det bara, ett så estetiskt välputsat OS med kraften och stabiliteten av UNIX i botten.. kan det bli så mycket trevligare?

Kul att höra, vilken demo var det du såg? Ett filmklipp på nätet (isf vilket?) eller hos en kompis som lyckats installera det på sin PC?

• Medlem
  • Ulricehamn
  • 2005-08-24 13:27

Det var internet varianter (har ju funnits en del av den varan i media på sistone) , och sedan såg jag till att få se en variant av riktig OSX på en skola hemmavid. Det är.. galant!!

Det fanns lite SMB mjukvara för OSX alltså, sedan slog det mig att java är java så compiere.org borde funka? (öppen källkods Nisse som jag är)

Läste på cocoa.se att Java stödet skulle droppas för OSX så jag funderar på om man ska bita i den sura och ge sig på objective C eller om man skall trycka in mono.. beslut beslut.

Ingen som kan rekommendera en "Bibel" för användare och en "Bibel" för utvecklare

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-24 15:09
Ursprungligen av elwiz:

en "Bibel" för användare

MacOSX Bible Tiger Edition täcker väl ganska mycket av OS:et ur användarperspektiv. Känns dock ofta överflödig då mycket är självförklarande.

//J

• Medlem
  • Ulricehamn
  • 2005-08-26 12:42

En glimt av paradiset, dundrade in på MacHuset i Borås på lunchen. Nu sitter man här i den karga verkligheten vid sitt skrivbord och stirrar bistert i Winblow$ .. var är arbetsglädjen? Var är stimulin, förväntningen?

Lämnades kvar på machuset .. tyvär.. *suck*

1
Bevaka tråden