Jag skulle aldrig få för mig att försvara olaglig mjukvara eller kriminella handlingar.. men just nu känns det tacksamt att det finns.. ibland.
Har funderat på Mac men.. tja.. funderat har det blivit. Inget mer än så.. tyvärr.
Efter att ha sett en demo av OSX hacket på Intel dock är det inget tal om att nästa burk skulle bli något annat än en apple. Så är det bara, ett så estetiskt välputsat OS med kraften och stabiliteten av UNIX i botten.. kan det bli så mycket trevligare?
Nu är jag i första hand Linux hackare och en sådan som gillar att programmera och laborera och leka rent allmänt. Har funnit cocoa.se, vad finns det mer för lämpliga resurser för att blixtfort finna sig tillrätta i OSX, både som användare och utvecklare? Någon "måste ha bok" t.ex?
Tillika, då man konsultar lite vid sidan av, mest med Linuxinriktade lösningar sås genast fröet runt OSX? Vad finns det för möjlighet för OSX på corporate desktop? Vanligt är att klanka på Linux då kontorspersonal vill ha Ms office och inte nöjer sig med annat.. nja, Ms Office finns på OSX? Vad finns det mer, i form av bokföring och annat?
Sorry om det blir en faslig massa röriga frågor i ett och samma inlägg, skyller på att jag är exalterad. Måste kvickt handla en ny sunkig 10.000 kronors bil så jag får det ur vägen, sedan får man leta Mac.