Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Temperaturer i iMac G5?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag tycker att min iMac G5 1,8 20" verkar lite varm. Just nu har jag

CPU: 45°
HDD: 46,5°
SMART: 35°

Ibland kan däremot hårddisken ligga på över 50° och CPU på drygt 60°. (Nu har jag f.ö. väldigt svalt/kallt i rummet).
Hårddiskarna på PC:n ligger på ca 30° vardera.

Läste lite om temperaturer i diverse andra trådar bla. denna http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=69238&page=1&pp=25.

Finns det några rekommenderade maxtemperaturer?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-24 21:12

Din dators komponenter har helt normal temperatur.
Du behöver inte oroa dig förrens temperaturen går över 70 - 75 grader, och datorn brukar stänga av sig om den skulle bli för varm

Jo, det vet jag men är det inte så att komponenternas livslängd förkortas om den körs länge på höga temperaturer? Det är vad jag har hört iallafall. 50° för en hårddisk är lite överdrivet tycker jag. CPU på 50° är helt normalt enligt mig. Jag tänkte denna tråden skulle bli en jämförelsetråd men vi får la se.

Ursprungligen av Knutsson:

Hej!
Jag tycker att min iMac G5 1,8 20" verkar lite varm. Just nu har jag

CPU: 45°
HDD: 46,5°
SMART: 35°

Ibland kan däremot hårddisken ligga på över 50° och CPU på drygt 60°. (Nu har jag f.ö. väldigt svalt/kallt i rummet).
Hårddiskarna på PC:n ligger på ca 30° vardera.

Läste lite om temperaturer i diverse andra trådar bla. denna http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=69238&page=1&pp=25.

Finns det några rekommenderade maxtemperaturer?

När jag belastar min Dual 2.5 så ligger båda processorerna på ca 82 C!!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-08-26 23:10

min iMac G5 20" rev. B ligger nu på ca. 70 CPU och 53 HDD..sitter i ett varmt rum och belastar den lite lagom på högsta performance...

1
Bevaka tråden