Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är det någon som vet hur man ställer om fokus så att man får fokus att följa muspekaren i MacOS. Dvs jag vill ej behöva klicka för att ett fönster skall vara aktivt, bara ställa markören i fönstret.
Om det dessutom stannar kvar där det är, vore jag glad - dvs att det inte flyttas fram utan stannar kvar under andra fönster, bara att det blir aktivt...
Om det dessutom stannar kvar där det är, vore jag glad - dvs att det inte flyttas fram utan stannar kvar under andra fönster, bara att det blir aktivt...
(Snygg avatar, gissar att du är gammal UNIX-nisse oxo
Ja, helst skall det inte vara pop-up vid fokus, utan bara fokus. För att få pop-up (move to front) vill jag att det skall krävas att klicka i fönstret.
Jag älskar också focus follows mouse eller "sloppy focus", men det funkar inte alls bra i MacOS i min mening. Detta beror på att menyn alltid finns överst på skärmen och det är lätt att råka komma åt ett annat programs fönster på väg dit med muspekaren. Då byts menyraden till det andra programmets menyrad.
VirtualDesktop har stöd för focus follows mouse i alla fönster annars.
I Windows Xp kan man ställa in fördröjning på focusen. Jag hade problem med med Windows startmeny att det försvan varje gång man råkade komma 1px utanför. Men med 500ms fördröjning så är det inga problem alls. En sån lösning skulle funka med Macens meny också.