Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte loopazoid att fungera med Logic Express 7!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-27 20:10

tjena alla glada...jo jag har laddat ner loopazoid en gratis plugg för vst trummor.....som jag kzn lägga in egna tru, ljud på...men får det icke att funka,mmm har nån haft problem med det..........eller ännu bättre vore om nån kunde tipsa om nån gratte plugg för trummor...jag brukar köra drum kitt from hell ljuden på min pc, men har nu sakta gått över till min mac, så jga är inte så hemma på det här.....nån please jag orkar snart inte strula med ljuden....garage band trummorna är lite tråkiga...

mvh xon

www.lordxon.se

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-28 01:57

DFH funkar ju bra i EXSP24 om du har multiversionen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 12:03

Ingen ljud-nisse men mig veterligt så funkar inte VST-pluggar i Logic. Eller har jag missuppfattat nått?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-28 12:10
Ursprungligen av acke:

Ingen ljud-nisse men mig veterligt så funkar inte VST-pluggar i Logic. Eller har jag missuppfattat nått?

Nej, det är riktigt (om man inte har en wrapper). I Logic används AudioUnits.
EXSP24 följer ju med Logic Express och DFH är ju bara samplingar. De är mappade för olika format, bl.a EXS24 som går att köra på EXSP24.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-28 21:07

kung..super tack för det svaret, att man inte kunde köra vst pluggar i logic visste jag inte.....löser en hel del av mitt problem..ska kolla på den där EXsp24 genast

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-28 21:15

lite fundersam på de här..........hur kan man ladda in ett helt kitt i den där manicken...jag är van att ha olika pads för varje trumma men kan man liksom ladda en hel keybord layout eller nåt sånt eller lägger man in tangent för tangent.....hmmm

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-28 21:59
Ursprungligen av xon:

lite fundersam på de här..........hur kan man ladda in ett helt kitt i den där manicken...jag är van att ha olika pads för varje trumma men kan man liksom ladda en hel keybord layout eller nåt sånt eller lägger man in tangent för tangent.....hmmm

DFH är redan färdigmappad för EXS och lägger sig på rätt ställe när du intallerar från CD:n.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-28 22:08

super tack ska fixa med det imorron då....sitter och kollar lite på exs nu.....en skön liten grej

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-28 22:22

Jo, den lär du använda en del skulle jag tro.

Förresten, om du får mer problem med Logic så kika in på LogicPro

1
Bevaka tråden