Aktuellt ska öppnas i ett nytt fönster. Problemet är med Stadgar. Väl i Stadgar kommer man inte därifrån om man inte väljer att öppna nästa länk i nytt fönster eller ny ram.
Jo, det har jag fattat, men tror inte du hajar vad jag menar. Men jag reserverade mig förut som tur var. Det är precis tvärtom mot vad jag skrev:
Gör så här, och se ljuset:
Öppna filen "lillgarden..stad.html" (det är förresten ingen bra idé med punkter i filnamnet! Kan orsaka strul).
Kopiera filen som backup ifall nåt går fel.
Leta reda på koden som börjar med <map name="map1" och går hela vägen till och med </map> strax innan <table...
Kopiera och klistra in nedanstående kod istället:
<map name="map1"><area alt="" coords="0,0,99,20" href="index.html" target="_top" onMouseOver="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo');FWLSwap('img1',1,'Resources/button1.gif','','Indigo')" onMouseOut="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo')"></map>
<map name="map2"><area alt="" coords="0,0,100,20" href="lillgarden..peda.html" target="_top" onMouseOver="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo');FWLSwap('img2',1,'Resources/button1aa.gif','','Indigo')" onMouseOut="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo')"></map>
<map name="map3"><area alt="" coords="0,0,100,20" href="lillgarden..milj.html" target="_top" onMouseOver="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo');FWLSwap('img3',1,'Resources/button1a1.gif','','Indigo')" onMouseOut="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo')"></map>
<map name="map4"><area alt="" coords="0,0,100,20" href="ramstadgar.html" target="_top" onMouseOver="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo');FWLSwap('img4',1,'Resources/button1a1aa.gif','','Indigo')" onMouseOut="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo')"></map>
<map name="map5"><area alt="" coords="0,0,100,20" href="lillgarden..bild.html" target="_top" onMouseOver="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo');FWLSwap('img5',1,'Resources/button1a1a1.gif','','Indigo')" onMouseOut="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo')"></map>
<map name="map6"><area alt="" coords="0,0,99,20" href="http://lillgarden.net/aktuellt" target="_blank" onMouseOver="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo');FWLSwap('img6',1,'Resources/button1a1a1aa.gif','','Indigo')" onMouseOut="FWRestore(1,'Indigo');FWSRestore(top.frames,'Indigo')"></map>
I denna kod har jag lagt till target="_top" på alla länkar. Inget annat behövs göras i de andra filéerna. Jag har testat o funkar OK.