Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dvd Studio, problem när jag ska bränna projekt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-28 22:55

har jobbat med ett dvd-projekt i både DSP 2 & 3 problemet är nu när jag ska bränna att programet stänger av sig när det rendrerat klart....

någon som har något tips???

Senast redigerat 2005-08-29 12:06
  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-08-29 00:35
Ursprungligen av jah:

har jobbat med ett dvd-projekt i både DSP 2 & 3 problemet är nu när jag ska bränna att programet stänger av sig när det rendrerat klart....

någon som har något tips???

Mitt förslag är detta som bör funka för dig också, jag bränner aldrig direkt med DSP utan kör bara "build" öppnar VIDEO_TS mappen med Apples DVD-spelare för att kolla att allt har blivit som det var tänkt och sedan bränner jag med Toast, om du nu mot förmodan inte har Toast går det att använda ett freeware program som heter DVD Imager och sedan bränna med Diskverktyget.

Förtydligade rubriken en aning. Läs mer här: http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=3

  • Medlem
  • 2005-08-29 12:23

Fortfarande problem

Ursprungligen av ohennig:

Förtydligade rubriken en aning. Läs mer här: http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=3

Ok Jag vet att det är en dålig rubrik!
Med vad gör man inte när man jobbat på ett projekt i 24h…
Ska anstränga mig mer nästa gång!

Åter till mitt problem är att VIDEO_TS mappen inte innehåller några andra filer än de komprimerande video filerna. Programmet skapar alltså bara VTS.VOB filer och inga VIDEO_TS.BUP eller .LAY .IFO osv…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-29 13:01

Varför vill du veta vad filerna heter? Om du kör build som Kentor föreslår får du en VIDEO_TS mapp med ditt färdiga projekt inkl menyer. Starta DVD-spelaren, äpple+O, välj din VIDEO_TS mapp och starta spelaren.

  • Medlem
  • 2005-08-29 14:09
Ursprungligen av Earth:

Varför vill du veta vad filerna heter? Om du kör build som Kentor föreslår får du en VIDEO_TS mapp med ditt färdiga projekt inkl menyer. Starta DVD-spelaren, äpple+O, välj din VIDEO_TS mapp och starta spelaren.

DVD-spelaren ger varning för fel kod- 70001
och DVD Studio stänger fortfarande sig när den kört klart "build" tror att det är något fel på projekt filen...

Senast redigerat 2005-08-29 16:31
1
Bevaka tråden