Japp - Ilari Scheinins script verkar betydligt mer lovande. Har bara testat det kort. Smart att inkludera bortrensning av skräpfilerna direkt i scriptet, men just det verkar inte funka. Och så är ju en central funktion att lägga in koll av ledigt utrymme och jämförande av spellistan och telefonens innehåll INNAN kopiering så att man inte behöver ta tid att först radera och sedan åter kopiera över samma låtar.
Jag jobbade vidare lite med det andra scriptet igår kväll (låt oss kalla det "tomdunmore") och det var verkligen buggigt, men det var kul att börj lära sig apple-script Jag skalade bort det mesta och fick det att fungera att synka spellistan "Telefon" mot mappen "Untitled:MP3" på telefonkortet. Hela funktionen han lagt in att inte radera mapparna ringtones och videodj i "Untitled:MSSEMC:Media files:audio" är egentligen ganska onödig så länge man bara sparar sådana filer i telefonminnet (som räcker mer än väl). Vill man föra över ringtoner till minneskortet skapar telefonen om mapparna där.
Innan jag börjar kolla funktionerna för vad scriptet ska göra när kortet är nästan fullt, val för att radera vissa låtar före kopiering osv måste jag nog hitta det lilla minneskortet som följde med min k750 vid köp, det tar alldeles för lång tid att testa annars! På tal om det så har jag just nu bara usb1 på datorn så jag vet inget om din fråga ang att det inte skulle vara "riktigt" usb2.
Kommer testa Ilaris script lite noggrannare senare. Behöver lära mig mer apple-script! Automator är väl en hjälp för oss med script-tummen mitt i handen? Funderar också på att flasha om min k750 till en w800, men behöver testa om dess mediaspelar-funktion är värt risken.
Jag hittade en plugin till iTunes för Windows här http://www.badfruit.com/, kan kanske vara nåt att smyginstallera på jobb-datorn?
Jag tycker att det borde gå att hitta någon som gjort detta bättre och färdigt. SonyEricsson lurarna är ju som vilka flash-baserad MP3-spelare som helst, dom visar minnet som en disk - det gör ju de flesta spelarna. Så någon borde ju redan ha gjort ett script för syncning mot iTunes!!?