Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny praktikplats, men inget funkar (scanner och behörigheter)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-29 15:31

Jag har precis påbörjat min praktik nu här i Stockholm på en reklambyrå, jätteskoj!
Men jag har problem med min dator (533 MHz. 640 Mb RAM).

Så, till problemen; en tjej som jobbar här hade den här datorn innan. Och allt fungerade när hon hade den. Det som de gjort nu, är att de döpt om datorn, och fixat in mig som administraör på datorn. Allt var som det var när förra ägaren hade datorn, men sen tänkte jag starta om datorn för att skannern inte funkade. Och när den var uppstartad igen så fanns här inget! Eller, allt fanns fortfarande på hårddisken, men dockan var som när man just fått datorn. Jättejobbigt. Och nu går det itne att döpa om "Kortnamnet" på datorn, för den är grå. Jag förstår inte.

Och dessutom så funkar inte skannern, vilket är konstigt eftersom den gjrode förrut när förra ägaren hade datorn (tillsammans med skannern). Mystiskt.

Något som har några förslag på vad jag kan göra? Just nu är det lite bråttom med skannern.

//David

• Oregistrerad
  • 2005-08-29 15:41

Reparera rättigheterna först med Skiv verktygen och se hur det beter sig.
Vad det gäller scannern så låter det som om de installerat programmet under den föregående användaren så du kanske saknar vissa komponenter under din inloggning. Installera om programvaran.

• Oregistrerad
  • 2005-08-29 15:47

Alltså, jag HAR kunnat skanna tidigare, men inte sen jag startade om datorn. Men jag installerar om skannern iaf.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-29 16:38

Att döpa om datorn är ingen jättehit utan ställer till enormt mycket jävelskap.

• Oregistrerad
  • 2005-08-29 16:43

Aj då. inte alls bra. Hur ska jag göra då? Jag började idag, så det kanske vore en bra idé att köra om hela datorn, eller nåt?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-29 16:49

Sök lite här på forumet, det finns en del trådar om hur man fixar tillbaka namnet.

Ursprungligen av Foxfire:

...Och nu går det itne att döpa om "Kortnamnet" på datorn, för den är grå. Jag förstår inte...

//David

Har du döpt om hemmamappen? Det är i så fall orsaken till varför datorn glömt dina inställningar efter omstart.

Ursprungligen av Foxfire:

...och dessutom så funkar inte skannern, vilket är konstigt eftersom den gjrode förrut när förra ägaren hade datorn (tillsammans med skannern). Mystiskt.

//David

Om det är en scanner som installerar drivrutiner i hemmamappen så är det inte så mystiskt. Installera om mjukvaran till scannern när du är inloggad så borde allt hoppa rätt igen.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-08-29 19:41

Eller kanske har du ändrat namn/flyttat mappen Bibliotek (Library) som då återskapas "som ny" när du startar om / loggar in på nytt. ??

/M

1
Bevaka tråden