Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av mail i Mail.app före uppgradering till Tiger?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-08-29 17:44

Hej!

Skall gå över till Tiger från Panther och vill få över alla mina mail för jag tänkt formatera datorn.

Hur gör jag backup över alla mail i mail 1.0(1)

Tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 11:37

Det är två filer som du ska göra backup på för Mailen!

1. Leta reda på filen "com.apple.mail.plis" i User/Libary/Preferences. Denna innehåller all mailkonto information. Ersätt denna i Tiger så kommer dina settings med. (Jag fick dock skriva in lösenorden igen!)

2. User/Libary/Mail Hela den mappen! Detta innehåller alla dina mail. Jag lyckades inte bara rakt av ersätta hela denna mapp, utan importerade istället konto för konto i Mail2. Mailen hamnar då i en speciell mapp i Mail 2!

3. Glöm inte att backupa adressboken, User/Libary/Application support/AdressBook. Hela mappen! Bara att ersätta så överförs infon!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-08-30 13:24
Ursprungligen av oee:

Det är två filer som du ska göra backup på för Mailen!

1. Leta reda på filen "com.apple.mail.plis" i User/Libary/Preferences. Denna innehåller all mailkonto information. Ersätt denna i Tiger så kommer dina settings med. (Jag fick dock skriva in lösenorden igen!)

2. User/Libary/Mail Hela den mappen! Detta innehåller alla dina mail. Jag lyckades inte bara rakt av ersätta hela denna mapp, utan importerade istället konto för konto i Mail2. Mailen hamnar då i en speciell mapp i Mail 2!

3. Glöm inte att backupa adressboken, User/Libary/Application support/AdressBook. Hela mappen! Bara att ersätta så överförs infon!

Kalas, tack hörru! Ska fixa å trixa med detta i eftermiddag då.

hmm... när jag importerar mina brevlådor så är det bara just brevlådorna som importeras och inte själva kontomapparna, eller vad jag ska kalla dom. Hur får jag in dom i mail 2?

1
Bevaka tråden