Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash-filer inte kompatibla Win -> Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-30 12:36

Jag har fått ett par .fla-filer som är gjorda i Flash MX på Win. Här sitter jag med Flash MX 2004 på Mac, och kan inte öppna dom eftersom programmet kraschar omedelbart. har kört permissions och annat, men samma dystra resultat. Dessutom begriper jag inte att läsa krasch-loggen.

Frågor:

Finns det nån inkompatibilitet mellan filer gjorda på Win och/eller i tidigare version av Flash och min version?

Kan detta vara nåt obegripligt font-problem (måste fråga, eftersom fonterna ställer till mycket skumt)

Kan nån läsa ut nåt vettight ur loggen?

Hur kan man försöka lösa detta?

Danne

PS: Länk till kraschloggen

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 13:05

Det skall inte vara några problem - har själv arbetat med stora flash projekt med blandade arbets stationer.

Jag hade nog försökt städa lite i Library på PC - det ær antaligen där problemet ligger.

Upplever själv lite skumma problem efter uppdateringen till Mac OS X 10.4 och Flash MX 2004 Pro.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-30 13:47

Jag har haft samma problem. Jag löser det med att öppna filen i en pc och spara den som "Flash MX Document" istället för "Flash MX 2004 Document". Sedan går det utmärkt att öppna dem i Mac.

Lycka till.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-30 14:41
Ursprungligen av amun:

Jag har haft samma problem. Jag löser det med att öppna filen i en pc och spara den som "Flash MX Document" istället för "Flash MX 2004 Document". Sedan går det utmärkt att öppna dem i Mac.

Lycka till.

Tack. Ska testa detta.

• Medlem
  • International user
  • 2005-08-30 18:36

Kan det vara något i överföringsprocessen som korrumperar filerna?
Pröva att skicka .zippade filer vetja.

1
Bevaka tråden