Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport extreme, ethernet och fast IP, Det ena funkar men inte det andra :(

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-31 09:10

Skaffade prcis fast IP hos BBB. Pillade in IP-nummret och alla annan info för ethernet kopplingen och fick det att funka som det skulle sen kom jag på att det kanske skulle vara bra att få det trådlösa (Airport extreme) att lira med så jag skrev in samma uppgifter där mer (via Airport admin).

Det funkade också bra men fick meddelande om att det kolliderade med ethernet IP-nummret. Airport funkar nu men inte ethernet anslutningen Fattar själv att det ena måste avaktiveras/ha företräde men vet inte vad jag behöver ändra på. Har testat lite olika men funkar det ena så funkar inte det andra.
Innan när jag hade IP som skifftade så sköttes allt automagiskt så inte funderat på det här med att det kan kollidera.

Nån som har ett bra tips för att lösa problemet?

Väldigt tacksam för alla tips och all hjälp

Så du har både din dator(ethernet) och din Airport Extreme satt på din uppkoppling ut från huset?

Sitter de på en switch/hub då?

Jag gissar att du innan hade DHCP, så din dator och extremen fick varsitt ip. Nu har du bara ett. Då får du koppla din dator in på extremen.

EDIT: la till lite

1
Bevaka tråden