Jag har nu äntligen fått min router Linksys WRT54GS, men jag har några funderingar kring själva installationen. Sitter å läser i installationsmanualen nu och har några frågor under själva inställningsmomentet då man ska göra inställningar via sin webbläsare...
Vill alltså ha svar utifrån inställningar för bredband via Com hem. Jag ska använda mig av min ibook för att surfa trådlöst, samt en PC som i början ska vara ansluten via kabel.
1. Ska jag fylla i "Host name" och "Domain name"-fälten eller lämna dem blanka? Om ja, vad ska jag skriva?
2. Har jag "Static IP" "Dynamic IP" "PPPoE" eller "PPTP"?
Om jag har "Static IP" eller "PPTP", hur vet jag då vad jag ska skriva in i fälten "Internet IP Address" "Subnet Mask" "Gateway" "DNS" ?
3. För trådlöst (alltså ibooken än så länge) Visst ska jag då välja "G-only" under vilka "Wireless devices" jag har? (Routern och Airport kortet är väl det?) eller ska jag välja "Mixed" eller "B-only"?
4. Bör jag välja "Wireless SSID Broadcast" ?
När jag nu, förhoppningsvis, har fått till alla dessa inställningar är det då någonting mer som krävs i ibooken för att jag ska kunna använda trådlöst? Ja, jag antar att jag måste skriva in användarnamn och lösenord samt välja samma "channel" som jag valde i router-inställningarna, men är det något mer än det?
Jttetack till den som kan hjälpa mig!