Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mer minnne !!. blir datorn varmare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-01 01:40

jo jag undrar.....har en powerbook 15´, jag hade 2 stycken 256 meg minnen i den förut, men nu har jag satt i en 512 samnt en 1 gigare. alltså 1,5 gig totalt...min fråga är då blir datorn varmare av mer minne i bruk, för jag upplever det så..eller jag är inte säker på om det ena minnet är som det ska köpte det beggat, kan det påverka saken kanske...

vart lite nojih när jag läste om batterierna som dom åtekallar..

mvh xon

Ursprungligen av xon:

jo jag undrar.....har en powerbook 15´, jag hade 2 stycken 256 meg minnen i den förut, men nu har jag satt i en 512 samnt en 1 gigare. alltså 1,5 gig totalt...min fråga är då blir datorn varmare av mer minne i bruk, för jag upplever det så..eller jag är inte säker på om det ena minnet är som det ska köpte det beggat, kan det påverka saken kanske...

vart lite nojih när jag läste om batterierna som dom åtekallar..

mvh xon

Olika minnen kan faktiskt bli olika varma beroende på deras konstruktion/spec och 1GB minnen blir dessutom alltid varmare än 256MB minnnen.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-01 17:38

Å andra sidan blir det väl mindre cache-skrivande till hårddisken och alltså mindre värmeutveckling där?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-03 11:47

jo jag har en till liten fråga som nån kanske kan svara på.......förut när jag 2 256 minnen så atog ajg ut det ena minnet och satt in 1 gigs minnet, man kan andvända datorn ett men sen kom det upp ett grått fönster med vit text som sa till mig att starta om datorn. sen bytte jag tillbax till båda 256 minnena då vart allt som vanligt inget fönster.. nu har jag köpt 2 512 minnen, men jag tänkte prova och stoppa in 1 gigs minnet igen tillsammans med 1 512 minne...men nui verkar det funka jag har kört datorn nu i 3 dar uten att det har hänt nåt försökt maxa ur den med men inget har hänt
....drog igång 16 olika program startade en låt i logic med massa software syntar drog i gång en film i quicktime samnt en låt itunes startade en låt i cubase ...plus att en massa program var igång.

kanske beror det på att minnena har olika tilverkare och dom inte matchar varann bara en gissning.

512 är kingston minnen
256 är hynix minnen
1 gig är M dv nånting amerikanska minnen i allafall.

1
Bevaka tråden