Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yamaha UW500 - Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något stöd för en Yamaha UW500 till Mac, dvs går den att koppla in och spela in med i program som Garageband mm?

Har en på gång att köpa så snabba svar vore trevligt...

/kalle

System Requirements:
MMX Pentium 166MHz or faster CPU, 32 MB or more physical memory (RAM), USB port, Windows 98/ME

Verkar tyvärr inte funka med mac...

Ursprungligen av irrelogical:

System Requirements:
MMX Pentium 166MHz or faster CPU, 32 MB or more physical memory (RAM), USB port, Windows 98/ME

Verkar tyvärr inte funka med mac...

Sett det där jag med, men varför finns det drivrutiner på Yamaha's japanska hemsida isåfall?

Oj, så djupt grävde inte jag...

Ingen aning i det läget faktiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-05 16:40

Dom drivarna är väl för Mac OS 9? Jag hade en UW500 för ett par år sen då den i princip var det enda USB-interfacet på marknaden. Mailade ofta till Yamaha för att få reda på när OS X-drivare skulle släppas och jag fick alltid svaren "inom kort", "inom 3 månader", "innan året är slut" osv. Det är 4 år sen nu så jag kan inte på något sätt rekommendera att du skaffar en. Men visst, den är skitsnygg och bra hårdvara men mac-stödet är nåt av det sämsta jag stött på.

Ursprungligen av Cidden:

Dom drivarna är väl för Mac OS 9? Jag hade en UW500 för ett par år sen då den i princip var det enda USB-interfacet på marknaden. Mailade ofta till Yamaha för att få reda på när OS X-drivare skulle släppas och jag fick alltid svaren "inom kort", "inom 3 månader", "innan året är slut" osv. Det är 4 år sen nu så jag kan inte på något sätt rekommendera att du skaffar en. Men visst, den är skitsnygg och bra hårdvara men mac-stödet är nåt av det sämsta jag stött på.

Mycket bra svar...det tackar jag för och ser mig runt åt andra håll efter andra ljudkort!

1
Bevaka tråden